מקרה מוות ראשון מאומיקרון בישראל: חולה קורונה בן 75 נפטר ב'סורוקה'

pixabay

נפטר ראשון מאומיקרון בישראל: חולה קורונה בן 75; בנט שוקל חיסון רביעי

הנפטר סבל ממחלות רקע לאחר שחוסן נגד קורונה בשתי מנות בלבד. עברה חצי שנה והוא לא התחסן במנה השלישית, דבר שהוביל למקרה הטראגי. בישיבת קבינט הקורונה אמר רה''מ כי לדעתו יש צורך בלהתחיל ולחסן את המבוגרים בחיסון רביעי

עד כה, על אף החשש מזן האומיקרון שיתפשט ברחבי הארץ – התחלואה הקשה לא זינקה ולא נרשמו מקרי מוות מהזן. אלא כעת מתברר כי הזן מתחיל לגבות קורבנות. למעשה זה התרחש כבר אתמול.

מדובר במקרה המוות הראשון משל אדם שנדבק באומיקרון בישראל ונפטר. לפי הדיווח, הנפטר הוא חולה קורונה בן 75 שסבל ממחלות רקע קודמות. על אף שהוא קיבל רק שתי מנות של החיסון נגד קורונה, ועברה יותר מחצי שנה מאז קיבל את המנה האחרונה – הוא לא התחסן ב'בוסטר'.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הערב (שלישי) בדיון מיוחד של קבינט הקורונה שהתכנס בקרייה הצבאית בתל אביב, כי: "המטרה שלנו היא לאפשר למדינת ישראל לצלוח את האומיקרון. החדשות הרעות הן שהאומיקרון בישראל מתקדם בדיוק לפי הציפיות והערכות שלנו. אנחנו בהכפלה של המאומתים". בנט אמר זאת על רקע הנתונים שהתפרסמו ולפיהם התחלואה מזן האומיקרון הכפילה את עצמה מאמש, וביממה האחרונה נוספו עוד 130 מאומתים בזן האומיקרון.

רה"מ בנט הוסיף ואמר לשרים בקבינט, כי לדעתו קיים צורך להתחיל ולחסן מבוגרים בחיסון הרביעי, לאור הנתונים שמצביעים על היחלשות מסוימת של החיסון השלישי. עם זאת הדגיש בנט כי מתן חיסון רביעי מצריך אישור של משרד הבריאות. "אני מקווה מאוד שמשרד הבריאות יאשר מתן חיסון רביעי למבוגרים" אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו