ארגון מגדלי הפירות 'המבצעים יגרמו להתמוטטות החקלאים'

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: חלק מהרשתות פועלות על עקרון של תמרון בין רווח מופקע לבין שחיטת מחירים כשפרי נמכר בשקל או שניים לקילו מישהו משלם על כך את המחיר

המבצעים האגרסיביים של רשתות השיווק שחלקן מוכרות פירות במחירים מגוחכים והזויים בהתאם לרמת המחירים המציאותיים, מזעזעים את השוק ויגרמו בסופו של דבר לקריסת החקלאים, כך מתריע מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, אילן אשל.

קרא עוד:
[postim]

לדברי אשל, המדיניות של רשתות השיווק שמתגאות במחירים הזולים היא להפסיד בכיס אחד על מספר מוצרים לזמן קצוב, אך להרוויח כפליים בכיס השני ממוצרים אחרים. אך לחקלאי אין את הפריבילגיה הזו ואם הוא מקבל תמורה שנמוכה מהוצאותיו הוא מפסיד. אין לחקלאים שומן של הון עצמי כמו ברשתות והמשמעות היא גדיעת מקור פרנסתו של החקלאי ומשפחתו.

בחלק מהמקרים הרשתות סופגות חלק מההוזלה כשהן עורכות מבצעים אגרסיביים, אולם החנויות האחרות והשווקים שנמצאים בקרבתה נאלצים לישר קו ומורידים את המחירים לחקלאים.

יש כיום מצב אבסורדי, אומר אשל, כשבדרך כלל פערי התיווך בחקלאות הם מופרזים והצרכנים משלמים מחיר מופקע בגלל גורמי השיווק ומאידך יש מבצעים אגרסיביים שגורמים לקיצוניות הפוכה.

הצרכנים לא מרוויחים מהמצב הזה. האינטרס המשותף של כל הצדדים צריך להיות שמירה על יציבות מחירים מקסימאלית, כשכל גורם בשרשרת היצור והשיווק נהנה מרווח הוגן ללא הפקעת מחירים הן לצרכן והן ליצרן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו