הצפות וקריסת עצים בכל רחבי הארץ | תחזית מזג האוויר

במודיעין הוצף הקניון במי גשמים שהגיעו לגובה ארבעים ס"מ | בכביש 232 קרס עץ על מכונית שני הנוסעים הוזקקו לטיפול רפואי | בשכונת גילה בירושלים קרס רמזור וגרם לשיבושי תנועה קשים | ירושלמים, היכונו לשלג!

תושבי הארץ הוותיקים מהצפון המרכז והדרום לא זוכרים מזג אוויר חורפי במיוחד כמו הסערה שעוברת באזורנו בימים אלו, התשתיות בארץ לא מורגלים לרוחות בעוצמות אדירות אלו, ובצירוף עם כמות משקעים גדולה כל הארץ נמצאת בסחרור, עצים ועמודי תאורה קורסים, תחנות רכבת מוצפים ומנותקים לעיתים מזרם חשמל, וכבישים רבים בכל רחבי הארץ הפכו לנהרות.

קרא עוד:
[postim]

הסערה כבר גבתה מלבד הנזקים העצומים לתשתיות בכל רחבי הארץ, גם מספר בני אדם נפצעו מקריסת עצים, בעיר בני ברק נפצע הולך רגל בגבו מעץ שקרס בסמוך אליו ובכביש 232 קרס עץ על רכב ושני נוסעיו נזקקו לטיפול רפואי ופונו על ידי צוותות של מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע, מדוברות מד"א נמסר 'זירת התאונה או יותר נכון הקריסה הייתה קשה, חושך מוחלט שרר באזור והקור היה בלתי נסבל, עץ קרס בשלמותו על הרכב בו נסעו שני הפצועים, ומעוצמת הפגיעה הם ספגו חבלות שונות בכל חלקי גופם, והרכב הושבת.

בירושלים הבירה בחסדי שמיים לא נפגעו אנשים אך נזקים לתשתיות התרחשו בכל רחבי העיר, בשכונת גילה קרס רמזור וכתוצאה מכך כל האזור לוקה בשיבושי תנועה, בשדרות בן צבי קרסו שני עצים ע ל הכביש וחסמו את התנועה וברחוב מטולדה בעיר קרס עץ על רכב חונה.

הקניון בעיר מודיעין הוצף במים בגובה של ארבעים ס"מ, והקונים תקועים על ספסלים ועל כל דבר אשר יציל אותם מכמויות המים אשר הציפו את כל הקומה התחתונה של הקניון.

כוחות כיבוי האש בעיר גבעתיים מדווחים על שבעה עצים שקרסו פרגולות קרסו חוטי חשמל נקרעו ונתלשו ורק הים משעות הבוקר הצוותות טפלו ביותר מעשרים מקרי חילוץ שאירעו בעקבות מזג האוויר הקשה.

חברת החשמל מטפלת בימים אלו בכל אירועי ההיתלשות והניתוק של חוטי חשמל ותשתיות קווי המתח אשר מזג האוויר הקשה פוגע בהם, דוברות חברת החשמל מסרה הודעה לציבור 'אנו פועלים בצוותות מתוגברים על מנת לתקן בשיא המהירות כל תקלה שהיא בכל רחבי הארץ.

רכבת ישראל ונוסעיה הם הסובלים העיקריים של הסערה הנוכחית, בהרצלייה תחנה עדיין מוצפת ואי אפשר להשתמש בשירותיה בבת גלים מחסום הרכבת נותק בעקבות הרוחות החזקות, ובכל רחבי הארץ סובלות התחנות מניתוקי חשמל חוזרים ונשנים דבר המאט ומשבש את הפעילות הסדירה של הרכבות.

באתר החרמון מרוצים מחצי מטר של שלג שכבר נערם באתר, על אף שהאתר עדיין לא מוכן למבקרים ובכדי להשתמש באתר צריכים יותר משקעים של שלג, אך עד לסיום הסערה ביום חמישי ככל הנראה יתאפשר פתיחת האתר למבקרים, אתר החרמון מזהיר את הציבור לא להגיע לאתר בימים אלו מכיוון שהמפלסות שפועלות בכבישים המובילים אל האתר לא מצליחות להתגבר על כמויות השלג והכביש נחסם מידי פעם לתנועת כלי רכב.

רק ביממה האחרונה עלה מפלס הכינרת בעשרה ס"מ, מתחילת הסערה הנוכחית עלה מפלס הכינרת בששה עשר ס"מ, אך עדיין חסרים למפלס המלא של הכינרת שני מטרים ותשעים ושניים ס"מ.

תחזית מזג האוויר
לפניכם תחזית מזג האוויר, היום (יום ב') מזג האוויר יהיה סוער בכל רחבי הארץ, גשם מלווה בברד ובסופות רעמים ירד ברחבי הארץ, הרוחות תהיינה עזות מה שמביא לחשש חמור לנזקים חמורים, החשש מהצפות ושיטפונות יימשך, השלג בחרמון ייהפך לכבד. בדרום הנגב ייתכן גשם מקומי מלווה בסופות חול, גובה הגלים ינוע בין חמישה לעשרה מטרים, מלווה במשבים במהירות מאה ועשרים קמ"ש.

הטמפרטורות החזויות להיום.
חיפה 10-14
נצרת 7-11
תל אביב 10-14
ירושלים 5-7
צפת 3-6
טבריה 8-14
באר שבע 8-13
מצפה רמון 5-9
אילת 10-19

תחזית מזג האוויר לימים הקרובים

מחר – יום שלישי, מזג האוויר ימשיך להיות חורפי במיוחד, בכל רחבי הארץ יהיה גשום וסוער, ובדרום יתחוללו סופות חול, בנחלים קיים חשש לשיטפונות וברחבי ערי הארץ אנו נמשיך לשמוע על הצפות, בהר החרמון ימשיך לרדת שלג כבד אשר במהלך הלילה יתפשט אל עבר הרי הגליל.

יום רביעי, לקראת הבוקר עשוי השלג לעבור מהרי הגליל אל הרי המרכז וירושלים, שלג מלווה ברוחות עזות ברד וברעמים, בהמשך היום תחול ירידה חדה בטמפרטורות ושלג יירד בצפון ובהרי המרכז וירושלים, בשעות הלילה ייתכן שלג גם בהר הנגב

יום חמישי, שלג יוסיף לרדת בהרי המרכז וייתכן גם בהר הנגב, גשם מלווה בברד ובסופות רעמים ימשיך לרדת בכל רחבי הארץ, במהלך היום הרוחות ייחלשו ובהדרגה הגשם ייפסק.

צילום: פלאש 90

נזקי הסערה - פלאש 90 נזקי הסערה - פלאש 90 . . . . . . . . .

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אתר מדהים לציבור בני תורה .כל הכבוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו