הנשיא פרס מכבד את השבת אך מסרב לפעול נגד הקרע בעם

רגשי הערכה נוכח דחיית פרסום ההחלטה של הנשיא עד צאת השבת / מאידך, אכזבה משלילת הבקשה של הרב עובדיה לפעול למען הנמכת הלהבות של 'שוויון בנטל' / חצי מיליון אנשים מצפים מהנשיא ליחס חם יותר / המתחיל במצווה אומרים לו גמור

עם צאת השבת והמעבר ממצב 'השהייה' במסגרת ההתענגות בנועם השבת אל העדכונים השוטפים הממשיכים לזרום שוב ושוב מהזירה הפוליטית בישראל, שמענו על שני דיווחים סותרים מעט שעוררו בנו תערובת רגשות המנוגדות זו לזו.

קרא עוד:

[postim]

המדובר הוא התנהלותו של כבוד הנשיא מר שמעון פרס, ומערכת יחסיו עם הציבור החרדי וציריו הנאמנים השומרים על קשר מתמיד עם לשכתו ואנשיו.

מצד אחד שמחנו לשמוע על צעד נבון ואנושי בו נקט הנשיא עם התחשבותו בבקשת ציבור בני היהדות הנאמנה שלא לגרום לחילולי שבת מיותרים העלולים להיגרם עם פרסום ההחלטות על הרכבת הממשלה לפני צאת השבת, או אף לפני כניסת השבת.

בקשה זו שנמסרה לנשיא באמצעות הרב מאיר פרוש בפגישת נציגי יהדות התורה עם הנשיא בבוקר יום חמישי שעבר, יותר מעצם ההיגיון שבה, מסמלת היא את הרעיון לפיו נשיא מדינת היהודים מכבד את תורת ישראל וערכיה המקודשים, מה שחשוב מאוד בימים טרופים כאלו בהם כל זב חוטם האוחז במיקרופון או מקלדת כלשהם, פוער פיו נגד ה' ומשיחו.

ובכלל על הנשיא להפגין יחס חם ואוהד לנתיניו. ואם לפחות חצי מיליון אנשים בארץ מזדהים לגמרי עם התורה והמצוות, נוסיף עליהם עוד מיליונים של שומרי שבת ומסורת הכואבים גם כן את חילולה של השבת בריש גלי, – אם כך ברור ללא ספק שעל הנשיא לנהוג בממלכתיות בכל מה שקשור לחשש פגיעה בערכים המקודשים.

מצד שני כאב לשמוע את הדיווח השני על תשובתה השלילית של מנהלת לשכת הנשיא בנוגע למכתב הבקשה מאת מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א המפציר מהנשיא לפעול נגד המגמה של המנסים בכל דרך להטיל קרע בעם תחת התואנה של 'שוויון בנטל' ולעצור בכל דרך את מלחמת האחים המתרגשת עלינו בעקבות כך.

משום מה נפלה ההחלטה ברחוב הנשיא בירושלים שאין זה מתפקידו של הנשיא לטפל המשבר, ורק ראש הממשלה הוא זה שצריך להידרש לכך.

לא ניכנס לסוגיה מבחינה חוקית, האם אכן אין זה כלול במסגרת תפקיד הנשיא לפעול בכל כוחו למנוע שסע מסוכן בעם שעלול להביא אף לשפיכות דמים חלילה. נסתפק רק בהבעת צער על דחייתה על הסף של בקשה לגיטימית בהחלט. בקשה המביעה במקצת את רחשי הלב של אותו חצי מיליון האמור שחש עצמו בתקופה האחרונה כארי בסוגר, מושפל נרדף ונתון למשיסה.

מכאן ב- jdn תעלה הקריאה לנשיא המדינה בשם מאות אלפי בני הציבור החרדי, נצל נא את מעמדך הרם, ושעה לבקשה של גדולי ישראל הפונים אליך בתור השתדלות נוספת לקראת המערכה הקשה שלפנינו, נהוג בממלכתיות כפי שהוכחת עם כיבוד השבת האחרונה, ועשה ככל יכולתך. תודה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פרס השתמש ברב עובדיה לשם בחירתו לנשיאות גם לפעם השניה . אי אפשר להיבחר פעם שלישית , ולכן הוא יכול לזרוק הצידה את הרב .

אני לא מבין! הנשיא כבר מריח את הקבר הוא לא יכול לעשות משהו מועיל בחיים???

לסמוך על פרס? נפלתם על הראש?

מה???

די לעקמימות אם ד הוא אלוקים לכו אחריו בלי פשרות ואם הבעל כל הגדולים והאדמורים שהולכים לבחירות ולוקחים כסף מהמדינה שיורידו השטריימלים והכיפות וגזזו את הפאות ויראו את פרצופם האמיתי לעיני כולם ויפסיקו להסית את עם ישראל נגד ד

גדולי הדור וגדולי האדמורים עליהם נשען כל בית ישראל הכריזו על חוב קדוש לילך לבחירות, מי שאינו מקיים חוב קדוש הוא עובר עבירה, ונותן כח להאפיקורסים הרוצים לעקור התורה מעם ישראל, ההיפך הוא האמת הרבנים (רע- בנים) המסיתים ומדיחים תמימי הלב לתת כוח ולחזק מפלגות החפשים, עליהם לרדת השטריימיל, עד מתי יהי' זה לנו למוקש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו