בארה"ב נפתח הכינוס השנתי העולמי של דרשו

במעמד גדולי התורה וראשי הישיבות דאמריקה • בראש המשלחת מישראל הגאון הגדול רבי שמואל יעקב בורנשטיין שליט"א, ראש ישיבת 'קריית מלך' אשר ימסור את שיעור העיון המרכזי בשבת ויישא דברים בכנס החיזוק במוצש"ק • למעלה מאלף וחמש מאות נבחני "דרשו" מכל רחבי ארה"ב ישתתפו בקונוונשן • שיא הכינוס: הקריאה להצטרפות לתקנת לימוד "דף היומי בהלכה" בכל רחבי העולם היהודי.

למען כבוד התורה ועמליה: למעלה מאלף וחמש מאות עמלי תורה, אברכים וקובעי עיתים, בראשות רבנים וראשי ישיבות מכל קהילות הקודש בארה"ב, ייתכנסו בשבת זו לקונוונשן – הכנס השנתי העולמי של ארגון 'דרשו' בארה"ב, אשר מטרתו עידוד וחיזוק לומדי התורה, להעלות על נס את הנבחנים הרבים של דרשו מכל רחבי העולם, וקריאה להצטרפות למסלולי "דרשו" השונים ובראשם לימוד הדף היומי, ו"הדף היומי בהלכה".

קרא עוד:

[postim]

הכינוס הגדול מתקיים בניו ג'רסי ארה"ב, לשם הגיעו בימים האחרונים יהודים מכל מדינות ארה"ב, הנידחות והקרובות, מתוך מטרה להיות חלק מהכינוס השנתי המדובר ביותר ביהדות ארה"ב בשנתיים האחרונות, כאשר כל גדולי התורה וראשי הישיבות בארה"ב מתאספים לשבת חיזוק והתעוררות הגדושה בדברי תורה, שיעורים ושמחת השבת, ולאחר מכן במוצאי שבת קודש יחל הכינוס הרשמי בהשתתפות קהל אלפים מכל רחבי ניו יורק וניו ג'רסי ומכל רחבי היבשת.

לאור הביקוש האדיר להשתתפות בשבת, החליטה הנהלת "דרשו" בארה"ב לשכור מלון נוסף בסמיכות למקום כינוס הקונוונשן, בו ישוכנו האורחים הרבים. לאור זאת, הוקם אהל ענק אשר בו יתקיימו התפילות במהלך השבת, כאשר כל אולמות בית המלון הוסבו לחדרי אוכל וחדרי שיעור פעילים לקיומה של התכנית הייחודית המתוכננת לשבת.  אזור הכינוס התמלא בסוף השבוע האחרון באוטובוסים וברכבים של באי המשלחות מכל רחבי ארה"ב, כאשר אווירת החג, תחושת שמחת התורה נמצא בחלל האוויר, ברחוב ניו ג'רסי ובקרב הציבור התורני.

אל הכינוס השנתי הצטרפו גם השנה משלחות מכל רחבי העולם ובראשם המשלחת המכובדת מארץ ישראל ובראשה הגאון הגדול ראש ישיבת קרית מלך רבי שמואל יעקב בורנשטיין שליט"א, אשר ימסור את שיעור העיון המרכזי בשבת ויישא דברים בפני באי הכינוס תוך הבאת ברכתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א אשר בארץ ישראל לבאי הקונוונשן, למשתתפי "דרשו" בכל רחבי העולם. כינוס זה מתקבל בחיבה יתירה על ידי המשתתפים בתכניות השונות לעידוד לימוד התורה וההלכה, וידיעות קנייני הש"ס והתורה כולה באמצעות מבחנים ומסלולי עידוד שונים שהארגון יזם למען העלאת קרן התורה, עידוד לומדיה וסיוע ביד לומדי התורה להספיק עוד ועוד דפים, מסכתות, ספרי הלכה ולקנות קנייני תורה ובקיאות בכל מכמני הש"ס וההלכה.

הרב אהרן גביוף מנהל "דרשו" בארה"ב מציין כי הביקוש לכינוס היה בשיאו, "בשנה שעברה הקונוונשן שלנו התקיים ימים ספורים לאחר הסופה הקשה שחוותה ארה"ב ולמרות זאת הגיעו מאות רבות מכל רחבי המדינה, הפעם בשל תנאי מזג אוויר נוחים יותר, הביקוש עצום. מדובר גם ברצון להשתתף בשבת החיזוק וגם במוצאי השבת, כבר ביום חמישי הגיעו ראשוני המתארחים, ובראשם גדולי ראשי הישיבות ורבנים מכל שדרות היהדות הנאמנה בארה"ב שייטלו חלק פעיל בכינוס.

גם השנה יוצב שולחן הכבוד לקראת הכינוס במוצאי השבת ובו יישבו עשרות רבות של אדמורי"ם וראשי ישיבות, דיינים וצורבא מרבנן, רבני קהילות ומדינות ואברכים מצוינים נבחני "דרשו", כאשר הקהל כולו יקשיב לדברי הברכה של הנואמים ולשמחת התורה שיתבטא בכינוס.  במהלך הקונוונשן יקבלו המשתתפים הרבים חוברת מהודרת ובה ברכתם של גדולי רבני ארץ ישראל ששיגרו את מכתבי החיזוק והעידוד וברכתם לכינוס החשוב, וציינו את נחיצותו של הכינוס בעיקר בימים קשים אלו בארץ ישראל שעת צרה היא ליעקב וכי הכינוסים הללו מעודדים ומרימים את קרנם של לומדי התורה לא רק בארה"ב אלא בכל רחבי העולם ובעיקר בארץ ישראל שזקוקה לישועה רבה.

בארגון "דרשו" מציינים בסיפוק כי עד כה הצטרפו אלפים רבים אל מסלולי הארגון ואל "הדף היומי בהלכה" שיהווה גולת הכותרת של הכינוס, בקריאתם של המשתתפים גדולי התורה והיראה אל ציבור בני התורה בארה"ב ובעולם כולו להצטרף לתכנית זו של "הדף היומי בהלכה" וזאת על מנת להיות בקיאים בכל פסיקות ההלכה.

במהלך השבת זו יקראו גדולי רבני ארה"ב למשתתפים לפעול לכך שיצטרפו כמה שיותר יהודים ובכל מדינה ומדינה בארה"ב אל מסלולי הלימוד ולהיות חלק מעולם התורה שגדל והולך ב"ה בכל רחבי תבל, "הכינוס מהווה עבורנו חיזוק ועידוד, ביצור וגיבוש לומדי התורה בדורנו בארה"ב אבל משפיע על כל העולם, כשרואים הן את אחדות השורות של כל גדולי התורה והרבנים שמשתתפים יחד בכינוס גדול של אחדות למען כבוד התורה, וכששמחת התורה בוקעת מהכינוס ומרגעי השיא שבה ובו הקהל ייטול חלק בשמחת התורה, בלומדיה, בשירה ובריקודים עד שעת לילה מאוחרת במוצאי שבת קודש, מהווה עבור יהודים בני תורה אשר אינם קובעי עתים יום יום, לבקש ולהצטרף אל החיל של לומדי התורה די בכל אתר ואתר, אין ספק שיהודי העולם זקוקים לעידוד בלימוד התורה היום יותר מבעבר ואין כמו כינוס גדול שכזה לתת זריקת מרץ הן ללומדים עצמם והן לציבור שטרם הצטרף, להיות חלק מהמכלול הגדול והמקיף של "דרשו" בכל רחבי העולם.

עם הגעתם של ראשוני הרבנים וגדולי התורה אל המלון ובו תתקיים שבת הגיבוש השנתית של "דרשו", ציינו הנוכחים את תרומתה המכרעת של "דרשו" בחיזוק עולם התורה, בביצור מעמד לומדי התורה, ובהצלחה העצומה בהרבצת תורה, בהגדלת מספר הלומדים ובהגדלת היקף ידיעת התורה בדורנו, בדברים שנאמרו הן ע"י גדולי התורה בארה"ב והן במכתביהם של גדולי התורה והחסידות מא"י ציינו כולם את הצורך בהמשך הפעילות התורנית כדי להגדיל תורה ולהאדירה, להרביץ תורה בכל אתר ואתר ולהרבות את כבוד שמים בעולם.

הכינוס השנתי של ארגון דרשו באמריקה2 הכינוס השנתי של ארגון דרשו באמריקה1

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו