נשיא צרפת נחת בישראל והתקבל בטקס ממלכתי רשמי בנתב"ג. בהמשך יפגש עם הנשיא פרס ועם רה"מ נתניהו

נשיא צרפת פרנסואה אולנד הגיע היום לביקור מדיני רשמי ראשון בישראל מאז בחירתו לתפקיד, ומטוסו נחת בשעה האחרונה בנמל התעופה בן-גוריון.
בטקס קבלת פנים ממלכתי שנערך לאחר נחיתת המטוס, ברך נשיא המדינה פרס את עמיתו הצרפתי אולנד ואמר בנאומו כי ישראל מלאת הערכה על עמדתה הנחושה של צרפת למנוע מאיראן נשק להשמדה המונית. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו בטקס כי איראן גרעינית מהווה סכנה לא רק לישראל אלא גם לעולם כולו ולמדינות אירופה ובתוכן צרפת, והוסיף כי ישראל שואפת כמוה למזרח תיכון יציב ומתון בו חיים העמים בשלום ובביטחון זה עם זה.
הנשיא הצרפתי הביע את תמיכתה הבלתי מעורערת של ארצו בישראל, ואת התנגדותה לכל ויתור או פשרה עם איראן עד שתוכיח שחדלה לפתח נשק גרעיני. במהלך היום יפגש נשיא צרפת אולנד בנפרד עם נשיא המדינה פרס ועם ראש הממשלה נתניהו.
כתבנו בנצי ליזרוביץ מוסר כי בשל הגעתו של נשיא צרפת לביקור בישראל יחסמו קטעי הכבישים שבין נמל התעופה בן-גוריון לירושלים, ובבירה יסגרו רחובות המובילים לאזור בית הנשיא ובית ראש הממשלה בין השעות שתים-ושלושים אחר הצהרים לשש בערב. סגירת צירי התנועה בתוך ירושלים בשל מעבר שיירת נשיא צרפת תימשך כרבע שעה ולאחר מכן תתחדש התנועה בצירים אלה כסדרה, אך עדיין יתכנו שיבושי תנועה באזור בית הנשיא ובית ראש הממשלה בירושלים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו