בני ברק: ראש העיר סייר בבתי"ס בהם פועלת תכנית "פותחים עתיד"

תכנית חדשנית ויחודית לפיתוח הביטחון העצמי וסביבה חינוכית תומכת בקרב תלמידות הופעלה ע"י עיריית בני ברק • התכנית זוכה לשבחים רבים ובעקבות הביקוש תורחב לבתי ספר נוספים

פותחים עתיד", שהינה תכנית חדשנית ויחודית לפיתוח הביטחון העצמי וסביבה חינוכית תומכת בקרב תלמידות, החלה לפעול באחרונה ע"י עיריית בני ברק והתכנית הלאומית לילדים ולנוער, הפועלת בשיתוף העירייה בתחומים אלו.

קרא עוד:

[postim]

לצורך הכרה מקרוב של התכנית והשלכותיה התקיים השבוע סיור בבתי"ס בהם פועלת התכנית בהשתתפות הרב חנוך זייברט, ראש העיריה; הרב אליהו דדון, סגן רה"ע וראש אגף החינוך והרב מנחם מנדל אייזנברג, סגן רה"ע וראש האגף לשירותים חברתיים

מטרתה של התכנית החדשה היא להעניק אפשרות ולהבטיח לילדות ולמשפחותיהן את הביטחון, ההזדמנויות והכלים לצמוח ולממש את הפוטנציאל הטמון בהם. התכנית פועלת באמצעות נאמנות שמלוות את הילדות, תומכות בהן ומקשרות בעת הצורך ביניהן לבין צוות ההוראה וההורים .

התכנית גם פועלת להנגשת השירותים החברתיים הזמינים ולהרחבתם, לעידוד מעורבות משפחתית וליצירת סביבה חינוכית תומכת. כל זאת מתוך תובנה שאמצעים אלו מאפשרים לתלמידות ולמשפחותיהן לפתח דימוי עצמי חיובי, לפתח אמונה ביכולתם לשאוף ואף להגשים את המטרות שהציבו לעצמם.

הסיור החל בביה"ס רמת אהרון ונמשך בביה"ס ויזניץ ובהשתתפות גם של מפקחות בכירות של החינוך העצמאי בא"י, מפקחת משרד החינוך, מנהלי אגפי החינוך והרווחה, הנהלת 360 – "התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון" ומנהלי התוכנית "פותחים עתיד".

בדברים שנשאו מנהלות בתי הספר הן ברכו על התכנית וציינו את השפעתה הניכרת לטובה על הילדות, ושבחו את הקשר בין הנאמנות לצוות ביה"ס, ואת שיתוף הפעולה המופלא עם ההורים. במהלך הסיור התפתח דיון פורה לחשיבה על כיוונים להתפתחות תוך בחינת צרכים ואתגרים בעיר ובקהילה ותוארו הקווים המנחים של התכנית ברמה הארצית וההתאמות הייחודיות שנעשו לבני ברק.

הרב חנוך זייברט, ראש העיר בירך על הפעלת התכנית וציין את חשיבותה בכך שהיא ממקדת את תשומת הלב דווקא באותן ילדות שאינן מושכות אליהן תשומת לב, בכדי ליצור התפתחות תקינה בהווה ולמנוע בעז"ה נזקים שיקשה לתקנם בעתיד.

הרב מנחם מנדל אייזנברג, סגן רה"ע ציין בדבריו לטובה את הרגישות של הנהלת התוכנית לצרכי התושבים וההתאמות שבוצעו בתכנית בהתאם להנחיות הרבנים שליט"א .

כל המשתתפים ציינו לטובה את התכנית והשפעתה הברוכה על הילדות, ההורים ובתי הספר וביקשו, בעקבות זאת, להרחיב את מסגרות התכנית, כדי שתגיע לילדות נוספות ותקיף משפחות רבות יותר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו