כשליש מהטיסות הזרות בוטלו • אלפי ישראלים תקועים בחו"ל

ישראל כועסת על החלטת רשות התעופה האמריקנית להשעות את הטיסות לישראל, החלטה שהביאה לסחף של חברות שהצטרפו למגמה • שר החוץ האמריקני, קרי: ביטול הטיסות משיקולי ביטחון • שר התחבורה, כץ: זהו פרס לטרור! • חברת אל על תפעל לחלץ את אלפי הנוסעים שנותרו בחו"ל

ראש העיר ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג רכש כרטיס טיסה לישראל ויגיע היום לארץ כדי להפגין סולידריות ולהוקיע את ההחלטה האמריקנית על ביטול הטיסות לנמל התעופה בן גוריון,

בלומברג אמר כי נתב"ג הוא אחד מנמלי התעופה המוגנים ביותר בעולם ומטוסי אל על ממריאים ונוחתים בו בשלום באופן תדיר, לדבריו ההחלטה על ביטול הטיסות היא טעות שמעניקה לחמאס ניצחון שלא מגיע לו, ויש לבטלן לאלתר.

רשות התעופה הפדרלית הודיעה אתמול כי נמל התעופה בן גוריון מסוכן להמראות ולנחיתות בעקבות פגיעת הרקטה ביהוד הסמוכה לנמל התעופה בן גוריון, מזכיר המדינה ג'ון קרי אמר אמש לנתניהו כי ההחלטה נבעה משיקולי ביטחון וכי זו תחליט בתוך 24 שעות אם להאריך את ההחלטה.

חברת אל על הודיעה כי למרות ביטולי הטיסות לישראל ע״י חברות התעופה הזרות, חברת אל על, כתמיד, ממשיכה לטוס באופן סדיר מישראל ואליה. בחברה מדגישים את חשיבותה של חברת תעופה לאומית ואומרים כי רק בזכותם ישראל אינה מנותקת מן העולם.

מנכ"ל משרד התחבורה הגיע להבנות עם חברת אל על כי היא תיקח על עצמה את הטסת אלפי הישראלים שנשארו בארצות שונות בעולם. נשקלת אפשרות לרכבת אווירית מטורקיה, שם 'תקועים' עדיין כחמשת אלפי ישראלים

בישראל מאוכזבים

שר התחבורה ישראל כץ הביע תרעומת על כך שדווקא האמריקנים היו הראשונים ששברו שורות והפסיקו את הטיסות לנתב״ג. החברות האירופאיות נחפזו ללכת בעקבותיהם. לפי הנוהל האמריקני ההחלטה הראשונה היא ל-24 שעות ועד אז תישקל מחדש.

"אנחנו עושים הכל כדי להביא לתיקון המצב" -אמר השר- "פניתי אליהם וביקשתי: חדשו את הטיסות לישראל- אל תיתנו פרס לטרור!"

רש"ת: "לוח טיסות אדום- זהו פרס לטרור"

מגדל הפיקוח של רשות שדות התעופה לא ראה את הסכנה המתקרבת בעקבות ירי הטילים אל גוש דן, אמנם החברה הסיטה את כלל הטיסות הנוחתות לכיוון צפון על מסלול 21 שנפתח רק לפני חודש, אך בתחילת השבוע עוד עקץ הדובר את עיתון הארץ שפירסם כי חברת Norvegian הפסיקה את טיסותיה לישראל. אז עיתון הארץ "אמר"… לעג הדובר וצירף תמונה מהשרוול ב – C2
נורבגיאן

אתמול בשעות הלילה כבר הודו ב'רשות שדות התעופה' כי זה עצוב לראות לוח טיסות נצבע באדום. "זהו פרס לטרור – אמרו ברש"ת, והעריכו כי בעקבות הידיעה על הפסקת הטיסות של החברות האמריקאיות הערב לישראל יתכן וחברות נוספות יחליטו שלא להמריא ולנחות בישראל.

קרוב לחצות הלילה נערכה שיחה עם הרשויות האמריקאיות בה הוצגו כל האמצעים להגנת שמי מדינת ישראל והנתיב הבטוח של ההמראה והנחיתה בישראל. במהלך היום תתקבל החלטה של ה FAA לגבי המשך הטיסות לישראל.

בשעה זו מתקיים הע"מ בראשות שר התחבורה מר ישראל כ"ץ, יו"ר רש"ת עובדיה עלי , מנכ"ל רש"ת יעקב גנות ומנהל נתב"ג מר שמואל זכאי. משעה 18:00 אמש ועד 18:00 הערב בוטלו כ-80 טיסות.
ישיבת היערכות רשת ושר התחבורה בצוק איתן

צילומים: דוברות רש"ת ואילוסטרציה

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

Congratulations and appreciation to British Airways for not following the herd and capitulating to the hysteria – both BA flights into Tel Aviv on July 22 left London. The morning flight today [7/23] has already left London and the evening flight is scheduled as normal. And as they say what goes in must come out so the return trips from Tel Aviv to London are also operating! BA – thank you.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו