אלבום בכורה לכוכב העולה דוד לעווי

אלבום הבכורה החדש – 'אתה עמדי' מושך את תשומת הלב של המאזינים החל מהצליל הראשון של האלבום ועד לשיר הסיום שלו, שיר הנושא של האלבום – אתה עמדי • שעל הלחנים אחראי לעווי עצמו יחד עם אלי קליין והמלחין האגדי אייבי רוטנברג • האזינו

אלבום הבכורה החדש – 'אתה עמדי' מצליח בקולו החם והעשיר למשוך את תשומת הלב של המאזינים החל מהצליל הראשון של האלבום ועד לשיר הסיום שלו, שיר הנושא של האלבום – אתה עמדי.

לעויי, נגן גיטרה ששר מידי פעם גם בחתונות ומשמש כר"מ בישיבת אש התורה בירושלים. למלאכת יצירת האלבום הוא חבר אל מיטב המעבדים המוכשרים – ג'ף הורביץ, אלי קליין ואיצי ברי ואלי ווזינקי, כשעל הלחנים אחראי לעווי עצמו יחד עם אלי קליין והמלחין האגדי אייבי רוטנברג שהלחין את שיר הנושא של האלבום ומתארח בו לדואט.

לא בכל יום שומעים זמר שמעורר מחדש את הרצון להאזין למוזיקה חסידית, הזמר דוד לעווי באלבום באלבום מתארחים לדואט נוסף, זמר הנשמה, יוסף קרדונר והזמר ארי גולדוואג, שאחראי לקולות רקע בשני שירים באלבום.

"האלבום – אתה עמדי, הגשים את חלומי לנסוך השראה בכלל ישראל דרך המוזיקה" אמר לעווי.

האזינו לשיר הנושא של האלבום בו מארח לעווי את אייבי רוטנברג.

הכתבות המעניינות ביותר

0 תגובות

  1. מישהו יכול להסביר, למה זה נקרא בשם "מוזיקה חסידית", ומה זה בכלל "מוזיקה חסידית"?
    צריך כבר לשנות את השם הזה, אולי ל"מוסיקה יהודית" או משהו אחר, ולא לבזות את שם החסידות.

  2. מוזיקה חסידית נקראת כך כי היא הראשונה (נראה לי) אצל היהודים שהתחילו לנגן בכלים מודרניים וכינור (שהוא נחשב מאד מודרני), וכי הליטאים פחות אוהבים לנגן ולשיר, וכי אם תגיד (תאמר) שהמוזיקה הזאת היא היא יהודית הרי יש לך גם את המוזיקה האנדלוסית מספרד שהיא גם נחשבת יהודית (כמו שמוזיקה חסידית לא התחילה מהחסידים אלא ממוזיקה קלאסית ואפילו יש לחנים במוזיקה חסידית שהובאו ישירות ממוזיקה קלאסית).
    ואם אתה רוצה לדבר על מוזיקה יהודית זה היה בזמן התנ"ך ודוד המלך ואף אחד לא יודע כיום מה הלחנים של המנגינות המקוריות.
    תודה ולהתראות מאורפז אבוקסיס אשקלון ת"ו ד' בטבת תשע"ה יום שישי.

  3. באחד הדרשות של הצדיק רב שמשון פינקוס זצ"ל שמעתי שההגדרה של מוסיקה חסידית הוא שיר ששרים אותם מילים שוב ושוב באותו מעמד עד שמתעורר הלב מהשיר, וכן כשחוזרים על אותו תנועת ניגון שוב ושוב. ולשם משל התחיל לשיר ""וטהר לבנו לעבדך -לעבדך , לעבדך-לעבדך באמת. וטהר לבנו לעבדך -לעבדך , לעבדך -לעבדך באמת" . זה חידוש של החסידות (שאינו קיים בפיוטים וכדומה). ובגלל זה קוראים כל שיר שבו חוזרים על אותם מילים "שיר חסידי". אבל לדאבוננו חוץ מזה אין ל"שירה חסידית" של ימינו לשירה חסידית של הבעש"ט ותלמידיו שום מכנה משוטף…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו