מבצע "מלאכים בלבן" של ארגון זק"א יצא לדרך

היערכות שיא של ארגון זק"א לקראת ירידת השלגים בירושלים • מוקד החירום 1220 תוגבר ויפעל מסביב לשעון • למעלה ממאה ג'יפאים גויסו לטובת המבצע שיתפרס בהרי המרכז והצפון

לקראת סופת השלג הממשמשת ובא ותחת הכותרת 'מבצע מלאכים בלבן' השלים ארגון זק"א את היערכותו, יחד עם כל גופי החירום וההצלה עבר זק"א לנוהל חירום. בכוננות הזנקה לכל אירוע ואירוע, לכל זירה וזירה בכל שעה, ולסייע לכוחות ההצלה והבטחון. מפקדי המחוזות והמרחבים בצעו רענון נהלים למצבי חירום אצל כלל המתנדבים.

ההיערכות במטה החירום של זק"א נכנסה לשיא. רכבי שטח של הארגון הפזורים בכל ששת המחוזות בארץ הועברו לצפון ולירושלים, למעלה ממאה ג'יפים של יחידת 4X4 של זק"א גויסו לטובת המבצע, כמו גם עשרות רבות של מתנדבי זק"א מצוידים ברכבי שטח ובטרקטורונים שיפעלו מסביב לשעון בסופת השלג האמור לפקוד את מדינת ישראל. מתנדבים של הארגון קיבלו שרשרות שלג מיוחדות בכדי שיוכלו לנוע בשלג. כמו גם ציוד מיוחד להגנת המתנדבים מפני הקור והשלג. מוקד החירום המתוגבר של זק"א במספר המקוצר 1220 יפעל מסביב לשעון. כמו כן ישבו נציגים של זק"א בחמ"לים של עירית ירושלים ומשטרת ישראל.

בארגון זק"א הפנימו את הלקחים מסופת השלג הקשה בשנה שעברה. בתיאום עם משטרת ישראל יתמקד ארגון זק"א במצבי חירום מיוחדים ובמקרים קשים של חילוץ והצלה. בתיאום עם אג"מ של אגף התנועה של משטרת ישראל יצוידו רכבי ה-4X4 של זק"א באישורי מעבר מיוחדים כדי לנוע גם בצירים חסומים, וגם זאת כלקח מהסופה בשנה שעברה.

מוקד זק"א עמד בקשר רציף מול מוקד החירום של עירית ירושלים כמו גם מול חמ"ל משטרת ישראל ואגף התנועה.

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר: "מתנדבי זק"א המסורים יפעלו במסירות ובאהבה רבה בכדי להגיע לכל קריאת עזרה, יפעלו ללא לאות מסביב לשעון כדי להיות לעזר ולאחיסמך בעת צרה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו