משרד האוצר ומשרד הביטחון סיכמו על פינוי תדרים ביטחוניים לטובת רכבת ישראל

התדרים שיפנה משרד הביטחון יאפשרו לרכבת ישראל להגדיל באופן משמעותי את כמות הרכבות והיקף הנוסעים, לשפר את הבטיחות ולקצר את זמני הנסיעה

​​​​​​אגף התקציבים במשרד האוצר ואגף התקציבים (את"ק) במשרד הביטחון סיכמו על פינוי תדרי תקשורת ביטחוניים, שיביאו לקפיצת מדרגה במערך הסעת ההמונים ותנועת הרכבות במדינת ישראל.

במסגרת הסיכום תפנה מערכת הביטחון שתי רצועות, עד סוף 2018, ומשרד האוצר יתקצב את הפרויקט בסכום של 220 מיליון ₪, בפריסה בין השנים 2015-2018 בהתאם לעמידה ביעדים- תקציב שיממן הצטיידות בפתרונות טכנולוגיים חלופיים לתדרים שיפונו.

התדרים שיפנה משרד הביטחון יאפשרו לרכבת ישראל לממש פרויקט לפיתוח ושיפור מערכת ההסעה להמונים בישראל, שבמסגרתו תרכוש ותתקין רכבת ישראל מערכת איתות ובלימה אוטומטית ETCS, אשר תשפר באופן משמעותי את רמת הבטיחות, ותאפשר להגדיל את כמות הרכבות הפועלות בקווים השונים, להגדיל את היקף הנוסעים ולקצר את זמני הנסיעה.

כל שדרוג של מערכת להסעת המונים מעודד ויתור על נסיעה ברכב פרטי, תורמת לסביבה, לצמיחה הכלכלית ומקדמת יציאה לעבודה של אוכלוסיות שאינן משתתפות בשוק העבודה.

קרא עוד:

[postim]

הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר לוי: "אגף התקציבים יוזם ומקדם פינוי משאבים משקיים לטובת הכלכלה הישראלית. שימושים אזרחיים במשאבים אלו, דוגמת התדרים, כמו גם פינוי מחנות צה"ל עבור הגדלת היצע הנדל"ן, מסייעים להגדלת הצמיחה. נמשיך לבצע רפורמות מבניות חשובות לטובת המשק כולו בשיתוף משרדי הממשלה השונים".

היועץ הכספי לרמטכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון, תא"ל ששון חדד: "התדרים שנפנה, ושמצטרפים לתדרי הדור הרביעי ולקרני התקשורת שכבר פינינו בשנתיים האחרונות, מבטאים את חובתה של מערכת הביטחון לפעול לחיזוק החוסן הכלכלי והחברתי של המשק הישראלי, לצד השמירה על ביטחונו".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו