הסכם "תעלת הימים" נחתם בין ישראל לירדן

השר לשיתוף פעולה אזורי סילבן שלום, חתם על הסכם תעלת הימים עם שר המים הירדני • ההסכם יאפשר הזרמת מים מים סוף לים המלח ויציל אותו מכיליון • השר שלום: "מים המוות אל ים החיים"

בסוף השבוע האחרון נרשם רגע היסטורי: השר לשיתוף פעולה אזורי סילבן שלום, חתם בסוף השבוע על ההסכם 'תעלת הימים' בירדן, עם שר המים חזים אל-נאסר. בטקס השתתפו נכבדים משני הצדדים, כמו גם נציגים מהבנק העולמי ושגרירויות ארה"ב בישראל וירדן.

עלות הפרויקט כ-400 מיליון דולר, שימומן ברובו המכריע על ידי תורמים. בהסכם נקבעו היחסים בין ישראל וירדן בעניין יישום השלב הראשון של פרויקט 'תעלת הימים', הסכם זה יסדיר את מערכת היחסים בין ישראל לממלכת ירדן בכל הנוגע ליישום השלב הראשון של פרויקט "תעלת הימים", שכולל הקמת מתקן התפלה צפונית לעקבה, שיספק מים לאזור הערבה בישראל ועקבה בירדן ויעביר את "התימלחת" (מים עם ריכוז גבוה של מי מלח) לים המלח בצינור שאורכו כ-200 ק"מ – מים סוף לים המלח וזאת לשם ייצוב והצלת ים המלח. במסגרת ההסכם יוחלפו בצפון הארץ מים מישראל ויועברו לירדן.

השר הירדני אל-נאצר אמר כי ירדן מקבלת בברכה את שיתוף הפעולה שיוביל להתחזקות קישורים דו-צדדיים ויקל על ההתמודדות המשותפת עם בעיית המים באזור.

השר שלום אמר כי הסכם זה מממש את החזון להחיות את ים המלח, ויישומו מהווה שיא של שיתוף פעולה – אשר יבטיח את הפיכתו של ים המוות לים החיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו