המערכה מתרחבת • רבני אשדוד: "הדירו רגליכם ממרכזי ביג ברחבי הארץ"

במכתב עליו חתומים כל אדמ"ורי ורבני אשדוד ואשר מופנה לכלל הציבור שומר השבת בכל רחבי הארץ, מובעת הבקשה: "הדירו רגליכם ממרכזי ביג" • במקביל, נקרא הציבור להימנע מכל קשר עסקי ולבטל השקעות הקשורות לקבוצת 'ביג' • התקווה היא כי הנהלת 'ביג' תתעשת ובכדי להימנע מהפסדים תורה על סגירת הקניון באשדוד בשבתות לאלתר

המערכה על כבודה של השבת המחוללת ברגל גסה בדרום הארץ יוצאת לדרך: בעקבות הפגיעה המתמשכת בכבודה של השבת, עם פתיחת קניון 'ביג פאשן' שבכניסה לעיר אשדוד בשבתות תוך הפעלת עשרות החניות במתחם המושך אליו עשרות אלפי לקוחות מכל רחבי הדרום מידי שבת, קוראים אדמו"רי ורבני אשדוד לכלל הציבור שומר השבת והמסורת מכל רחבי הארץ שלא לתמוך בידי מחללי שבת ולהימנע מכל קשר עסקי עם קבוצת 'ביג'. על המכתב חתמו רבני העיר אשדוד מכל החוגים והעדות בתקווה כי הקריאה תעשה את שלה, וכי בהנהלת 'ביג' יתעשתו וחילולי השבת רחבי ההיקף יפסקו.

במכתב קוראים רבני ואדמו"רי אשדוד כי "לב מי לא יחרד על חילול שבת קודש בפרהסיא בצורה מחפירה על ידי חברת 'ביג' אשר פתחה בשערי עירנו אשדוד מרכז קניות הפתוח ביום שבת קודש, ועוד מוסיפים חטא על פשע בפירסומים פומביים על פתיחת מרכז הקניות בשבת קודש ומגיעים שמה אלפי יהודים מקרוב ומרחוק והשבת נרמסת בראש כל חוצות". בשל כך, ולאור הפגיעה החמורה שטרם נראתה כמותה בדרום הארץ "החלטנו כי לא עת לחשות ופונים אנו אל אחינו בית ישראל בכל אתר ואתר
שהשבת נוגעת לליבם: הדירו רגליכם מכל מרכזי הקניות של חברת 'ביג' בכל רחבי הארץ".

קרא עוד:
[postim]

משמעות הקריאה היא כי בכל מקום בו קיים מרכז קניות של קבוצת 'ביג', ידירו את רגליהם בני הציבור החרדי ממקומות אלו כשבכך יועבר המסר להנהלת הקבוצה, לבעליה ולמחזיקי המניות, לאמור: הציבור שומר השבת לא ישקוט נוכח הפגיעה החמורה בכבודה של השבת וכי למעשים אלו תהיינה השלכות חמורות עד כדי פגיעה בעתידה הכלכלי של החברה. קריאה זו מצטרפת לקריאתם הקודמת של רבני אשדוד שאסרו כליל להגיע למרכז 'ביג' באשדוד, ועתה מורחבת הקריאה לכל רחבי הארץ.

כמו כן, קוראים רבני אשדוד לציבור: "הימנעו מכל קשר עסקי ומהשקעות במניות ואג"ח שקשורות בחברת 'ביג' במישרין או בעקיפין", כשקריאה זו מופנית לרבים מקרב הציבור המסורתי, הדתי והחרדי המחזיקים ברשותם מניות ואג"ח הקשורות לקבוצת 'ביג' או שיש להם השפעה על חברות השקעות הקשורות לקבוצה והן נוטלות חלק בפעילותה. גם כאן המטרה היא לגרום להנהלת 'ביג' לשקול מחדש את החלטותיהם בנוגע לפתיחה בשבתות, בכל מקום שהוא, וזאת על רקע הסכנה שתישקף לעתידה של החברה.

את מכתבם מסיימים הרבנים בקריאה נרגשת לאמור: "השי"ת יעזור וישפיע על בעלי החברה לחזור בהם מדרכם הרעה ויסגרו את מרכז הקניות בשבת, וזכות שמירת קדושת השבת תגן עלינו ועל כלל ישראל".

ביג פאשן אשדוד: חילולי שבת בהיקף עצום

קריאתם של רבני אשדוד באה לאור הפגיעה הנמשכת בכבודה של השבת, לאחר שלפני חודש נפתחו שעריו של קניון 'ביג פאשן' שבכניסה לעיר אשדוד, כאשר מיום פתיחתו הפך הקניון לסמל ומוקד לחילולי שבת בהיקף עצום, כשעשרות אלפי לקוחות נוהרים אליו בעצם יום השבת מקרוב ומרחוק (לפי פרסומי החברה, הגיעו לקניון בסוף השבוע הראשון לפעילותו לא פחות מ-80,000 איש). בכך, מלבד הפגיעה החמורה בשבת שנגרמת מעצם פעילות הקניות בשבתות, מתעורר לו איום קיומי נוסף שכן בעלי חנויות ועסקים כמו גם בעלי קניונים בעיר אשדוד והסביבה כבר הודיעו כי ישקלו אף הם לפעול בשבתות.

במצב זה הציבור החרדי אינו יכול לעמוד מנגד, ואך טבעי הוא כי כלל שומרי השבת והמסורת בישראל יתייצבו שכם אחד ויחזקו את תושבי העיר אשדוד במאבק שיהיו לו השלכות על סוגיית שמירת השבת במדינה כולה. בעיר מקווים כי בנוסף לפעילות הנעשית בעיר ולצעדים הננקטים במישור המונציפיאלי באמצעות נציגי הסיעות החרדיות בעיריה, תביא התגייסותו של כלל הציבור להטמעת המסר בתודעתם של בעלי 'ביג' שיפנימו כי הם הרחיקו לכת, וכי המשך הפעלת הקניון באשדוד בשבתות תיחשב לניסור הענף עליו הם יושבים.

ב'משמרת השבת אשדוד' שם מובילים את המערכה בעצה אחת עם כל רבני ואדמו"רי העיר ועם חברי 'ועדת הרבנים למען השבת' אומרים כי האחריות מוטלת כעת על כל יחיד מכל מקום ישוב בישראל. "זהו מאבק על צביונה היהודי של העיר אשדוד, שעד כה נחשבה לעיר מסורתית ושומרת שבת אך עתה היא מאבדת את הסממן היהודי החשוב ביותר והוא שמירת השבת בחוצותיה. אם לא נתעשת ולא נפעל, כל אחד בכוחותיו, לבלימת האיום החמור על כבודה של השבת באשדוד, נהיה חלילה עדים ליצירת נחשול של חילולי שבת בדמות פתיחת קניונים וחנויות בכל רחבי הארץ.

"המשימה המוטלת אפוא על כל יחיד היא לעשות כל שבידו כדי להביא למיגור חילולי השבת, כאשר בראש ובראשונה יש להדיר רגליים מכל חנות ומתחם של 'ביג' בכל מקום שהוא. ואם מאבק זה יצלח והציבור יתאחד ויפעל שכם אחד למען כבודה של השבת, תיבלם בע"ה המגמה המסוכנת והמדאיגה של הפגיעה החמורה לה אנו עדים בכבודה של שבת קדשנו".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו