ברוך דיין האמת: הרב בועז לרנר ז"ל • שליח המקוואות של חב"ד

אבל בחב”ד: המומחה לענייני מקוואות לפי שיטת חב”ד, הגאון הרב בועז לרנר ז”ל, הלך לעולמו בעת שהותו בפיליפינים לצורך בדיקת כשרות המקווה ההולכת ונבנית בבית חב”ד המקומי • בן 64 שנים היה בפטירתו

בחסידות חב"ד מתקבלת בתדהמה ובצער הידיעה על פטירתו הפתאומית של השליח והעסקן הגאון הרב בועז לרנר ז"ל, מומחה גדול למקוואות על פי שיטת חב"ד, שהלך לעולמו במהלך ביקור בבית חב"ד בפיליפינים על מנת לעקוב אחר כשרותה של המקווה ההולכת ונבנית במקום. הוא בן 64 שנים בלבד היה בפטירתו.

המנוח ז”ל נולד להוריו ר’ עזרא ויהודית לרנר ביום ב’ לחודש כסלו בעיר רמת גן. בשנות העשרים לחייו החליט לחזור בתשובה שלמה והחל להתקרב לחסידות חב”ד תוך שהוא משתתף בשיעורי חסידות באופן קבוע. עד מהרה הפך ר’ בועז ז”ל לחסיד חב”ד מובהק.

ר' בועז ז"ל נודע כמומחה עולמי בדיני מקוואות הסבוכים, בעיקר בשיטת חב"ד, והיה נוסע רבות למקומות נידחים בכל רחבי העולם, לסייע בבניית ובהכשרת מקוואות על פי ההלכה.

במהלך חייו זכה לבנות עשרות מקוואות במקומות שונים ברחבי העולם, תוך שהוא משמש כבא כוחם של רבני חסידות חב"ד בארה"ק.

מלבד התמחותו בענייני מקוואות עסק בצרכי ציבור רבים, ופעל להרחבת קהילות חב"ד בארץ. בין היתר פעל לטובת הקהילה בנחלת הר חב"ד, וייסד את שכונת חב"ד בקריית מלאכי, שם הקים את בית כנסת המרכזי ובנה את המקווה המפואר ביותר בכל האזור.

בשנת תשע"ד הוציא לאור את הקונטרס "מקווה על גבי האוצר" שחיבר בעניין מקווה 'בור על גבי בור' כשיטת חסידות חב"ד לפי תקנת הרבי הרש"ב.

בקונטרס סקר את השתלשלות הדברים שהביאו לתקנת הרבי הרש"ב, תוך שהוא מביא ביאורים של כ"ק מרן האדמו"ר מלובאוויטש זי"ע על תקנה זו.

ביום חמישי האחרון יצא למסע מקוואות שיגרתי לעבר הפיליפינים, לשם הוזמן ע"י השליח במקום הרב יוסי לוי הי"ו. וביום שישי הספיק להכשיר את המקווה החב"דית הראשונה שהוקמה במדינה מאז ומעולם.

היום (א') השתתף במעמד הנחת אבן הפינה למקווה נוספת, ולאחר מכן נטל חלק בהתוועדות בבית חב"ד לרגל פסח שני. במהלך ההתוועדות עבר התקף לב, והחזיר את נשמתו הטהורה ליוצרה.

הותיר אחריו את זוגתו שתבדל, בנים ובנות הצועדים בדרך התורה והחסידות.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

(צילום: חב"ד אינפו)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זכיתי להכירו במעט. היה איש יקר ועושה חסד לאלפים. תעדכנו בבקשה את מועד הלווייתו.

הוא היה טייס בחיל האוויר. והרבי מלך המשיח אמר לו להמשיך גם לאחר חזרתו בתשובה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו