במלאות השלושים לפטירת מרן פוסק הדור: פורסמה צוואתו הק'

היום ימלאו השלושים להסתלקותו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצוק"ל בשעות הצהריים תיערך עליה מרכזית לציונו בבית החיים זכרון מאיר בני ברק • פורסמה צוואתו הק' ותוכה רצוף דברי חיזוק והתעוררות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במלאות שלושים יום לעלותו בסערה השמימה של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצוק"ל בעל 'שבט הלוי', יעלו המוני תלמידיו ועמך בית ישראל להשתטח ולהעתיר על ציונו הקדוש שבבית החיים 'זכרון מאיר' בעיר התורה והחסידות בני ברק.

העליה המרכזית תתקיים בשעה 6:30 אחה"צ בראשות מ"מ בנו מרן גאב"ד 'זכרון מאיר' הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר שליט"א. כמו"כ ישתתפו בניו וחתנו שליט"א, יחד עם הרבנים הגאונים חברי בד"צ זכרון מאיר שליט"א. במקום יאמרו פרקי תהילים כנהוג, ויעתירו לישועתן של ישראל.

בתוך כך, אתמול התפרסמו לראשונה חלקים מצוואתו הק' ותוכה רצוף דברי חיזוק והתעוררות לתלמידיו, בהם דברים חוצבי להבות לחיזוק לימוד ויגיעת התורה והתנהגות בדרכי הקדושה והטהרה.

כמו כן מבקש מרן זצוק"ל בצוואתו הק': "ודבר זה יהיה לי לזכות בעולם העליון, ובפרט אם יזכירו תמיד דברי הלכה ואגדה והתעוררות הנדפסים בספרי שבט הלוי הלכה ודרוש ומה שעדיין בכתובים, וכן שבת בשבתו בהעת רעווא דרעוין ובזה יקוים מכבדו בחייו וכו'"

נוסח הצוואה הקדושה שפורסמה ע"י מכון 'מעיינות הלוי':

בעזה"י

-א-

היות כי אדם אין יודע את עתו, מתי יקרא לבי"ד של מעלה לתת דין וחשבון מפעלו בעולם הזה, ואורחן רחיקא וזוודן קלילא, וזכני השי"ת לימי זקנה ושיבה, ועוד אקוה אל חי החיים ב"ה כי יוסיף לי שנות חיים של טובה, כי גם פה עדין לא עשיתי מאומה, ופחד ומורא עולה על ראשי בהסתכלי על מעשינו ותורתינו כי אינם בשלימות כלל וכלל, ע"כ אליך ה' נפשי אשא ואתנפל ואתחנן כי עוד יתן לי אורכה לחזור על תלמודי, ולעשות עוד מע"ט וצדקה כי בידי אין מעש, ובושה תכסה פני מפני חרפת עלומי.

דעו נא בני וכל יוצאי חלצי, כי אין לנו שיור רק התורה הזאת, היא חיינו ואורך ימינו, ובה תחזיקו, כי היא סם חיים למחזיקים בה, ואעפ"י שזכני בעל הרחמים והחסדים בכמה תפקידים, עיקר תפקידי מעולם הי' הרבצת תורה ויראה ובזה תחזקו גם אתם, וכמש"כ מרן הח"ס זי"ע בצואה שלו, כי ממה שחנן השי"ת את האדם בזה ירביץ תורה לאחרים, ואין לי ספק כי כל מה שזכינו הוא בזכות התלמידים והחברים, וע"כ קוה קויתי שיקוים בנו שלא יהיו תלמידיו בגן עדן ורבם בגיהנם.

אבל מורה יעלה על ראשי כאשר אני מעביר לפני מעשי מיום עמדי על דעתי, ועונותי נדמו לי כהר גדול, ופחדתי מאד שלא יקוים בי מאמרם ז"ל ביומא ע"ב ע"ב דא"ל רבא לרבנן במטותא לא – תירתון תרתי גיהנם וכפרש"י שם להיות יגעים ועמלים בתורה – בעוה"ז ולא תקיימוה וכו' ואוי להם לת"ח שעוסקין בתורה ואין – בהן יראת שמים. ואולי בזכות הרבים שזכיתי לקרב אותם בתורה והוראה אבנה גם אנכי שלא תכסה פני כלימה בבואי לעולם האמת.

עכ"פ למען ה' שלא להרבות תוארים עלי לא בשעת הספידא ולא על המציבה, כי דברים כאלה יכולים ח"ו להיות קיטרוג על נשמתי העלובה שצריכה תקון כל כך. מעודי במסתרים תבכה נפשי – ולבי נשפך כמים על חטאת נעורים על ביטול תורה וכוונת התפלה, ולא יכלתי להשיג אפי' כטפה מן הים ממה שבקשתי להשיג ומה שחובה עלינו להשיג.

זכיתי ברוב חסדיו יתברך ליסד ולהרביץ תורה בישיבתינו הק' יח"ל, וכן אקוה אל השי"ת עוד רבות בשנים, בדרך המיוחד לנו ידיעת התורה וההלכה, ובקשת אמת לדעת עומק תוה"ק לפי כחינו הדלים.

… ודבר זה יהי' לי לזכות בעולם העליון, ובפרט אם יזכירו תמיד דברי הלכה, אגדה, והתעוררות הנדפסים בספרי שבט הלוי הלכה ודרוש, ומה שעדין בכתובים, וכן שבת בשבתו בעת רעוא דרעוין, ובזה מתקיים מכבדו בחיים וכו' … בודאי יעשו לטובת נשמתי העלובה, כי אוי לנו מיום הדין, אוי לנו מיום תוכחה.

-ב-

הנני מוכן ומזומן לכתוב קצת דברים מועילים לתורה ולי"ש, ולהנהגת החיים עבורי ועבור בני אחרי, ויה"ר שנזכה לבוא אל האמת.

ראשית דבר שידע אדם שאין היותו בעוה"ז בשביל צרכי עוה"ז, אלא לסגל מצות ומע"ט ולהכניע מדותיו הלא טובות שבאו אתו בלידתו.

אשרי אדם שאבותיו מנחילין לו, אשרי אדם שאבותיו היו עבדי ה', התנהגו בקדושה וטהרה, כי מאד מאד רושם הדורות ניכרות בבניהם אחריהם, ובפרט בקדושת הברית, מדת היסוד, יסוד היסודות שהכל בנוי עליו, וחז"ל הפליגו בזה מאד מאד כמבואר בדבריהם ריש פ"ב דנדה, והיא מ"ע שבתורה קדושים תהיו, וכל ספרי יראים מלאים מזה, ובכל זאת מה רבו נפילותיו של אדם בזה, והגורמים בזה, או פגם הדורות שקדמו לו, או שהמחנכים שלו או רבותיו לא נתנו תשומת לב מיוחד בזה, וגם זלזול ביסודות חז"ל כגון לענין פרק נשואין שאמרו בקידושין כ"ט ע"ב דבן עשרים ולא נשא אשה כל ימיו בהרהור עבירה … ובכלל זה ההסתכלות במה שאסור להסתכל, והתורה צווחת ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם.

והנסיון למדני שיתכן מאד שדבר לא טהור שקלט העין אפי' פעם אחת בקטנותו, יתגלה לפניו התמונה בליל כל נדרי, אשר רוצה באמת להרחיק דברים כאלה, מ"מ הרושם שנשאר מנערותו חוזר וניער מפעם לפעם, ודוקא כשמבקש דביקות לעבודת ה', כי אז מתגברת המלחמה, כי קשה להגיע לדבר שבקדושה, כי דוקא אז כחות הרע מעוררים אותו למה שהיה כבר שכוח ממנו, ושרוצה לשכחו בכל כחו.

צריך לדעת כי כל הסתכלות הוא מציאות חי ממש, ולהוציא מלבו מחשבה פסולה כאילו הסתכלות ומכ"ש דיבור הוא דבר שאין בו ממש, ולא אמרו זה אלא לענין מלקות וכה"ג דלאו שאין בו מעשה אין לוקין עליו אבל לענין רושם ופגם הוא דבר שיש בו ממש, והעין כמו אבן – השואבת, והתמונה נרשמת לעולם ורשומה ניכר, ורק עם הרבה רחמי שמים אפשר להעביר רשומים אלה.

ובפרט בדורינו אנו שנתפרץ מאד ענין התמונות, ועתונים, ועל כל צד ושעל אפשר להכשל בזה, ולפעמים בלא רצון ובלא יודעים נקלע למקום איסור הסתכלות, ובלא רצון ראה מה שאסור לראות, ובכל זאת נקלטה התמונה במחו ועושה הרושם הלא טוב, וצריך הרבה רחמי שמים להנצל מזה, וישפוך כמים לבו נכח פני ה' שיצלנו מזה וכיו"ב. ואם אינו עומד ע"ז, ומרגיל עצמו להסתכל והוא דבר – שחוזר ונשנה הרבה פעמים מאד, א"כ נקרא ח"ו מומר לדבר א', ואת פושעים נמנה כמבואר בשע"ת דרבינו יונה שער ראשון ח'.

וכאשר הוא בעין ראה כ"ה באוזן שומעת, ובכל חושי האדם ומדותיו, כי מאד קשה להתגבר על מדות לא טובות, וצריך האדם כל ימיו להיות דבוק באמרי קודש מאמרי חז"ל בש"ס ובמדרשים המלאים אמונה ויראת ה', ובספרי יראים ומוסר לעורר האדם משינת עולם, ומה לך נרדם קום קרא לאלקיך.

(חי"ק)

[gview file="http://www.jdn.co.il/wp-content/uploads/2015/05/צוואת-הגרש-וואזנר-זצוקל.pdf"]

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עיני עיני ירדה מים, כאשר אני רואה את דברי רבינו זי"ע
לבי מלא רגש וגעגועים, לדברי רבינו,
כאשר אני קורא את דבריו, אני מדמה לעצמי, כאילו אני שומע אותו עכשיו לומר דברים אלו,
בקולו ה"חן"
מי יתן לנו תמורותו..
הוי הוי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture