המאבק ברפורמים: מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תתכנס מחר לדיון

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל צפויה להתכנס מחר בהמשך להחלטתם מהכינוס הקודם להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחות במאבק בהכרה המסתמנת בתנועה הרפורמית • מאז הכינוס הקודם הספיקו חברי הכנסת החרדים להעביר בקריאה טרומית את חוק המקוואות

בהמשך להחלטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בישיבתה האחרונה לפני כחודש, צפויים מחר האדמו"רים החברים במועצת להתכנס שוב בעיר ירושלים לדיון המשך ומעקב אחר התקדמות המאבק בהכרה המסתמנת בתנועה הרפורמית.

האדמו”רים דרשו עוד בכינוס הקודם לקיים כינוס המשך בתוך החודש, ואף קבעו ביניהם תאריך יעד, זאת במטרה לעקוב אחר ההתקדמות ברשימת הדרישות אותה הציגו לחברי הכנסת בנושא הרפורמים ועצמאות החינוך החרדי.

קרא עוד:
[postim]

מאז כינוס המועצת, הצליחו חברי הכנסת החרדים להעביר במליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת חוק המקוואות שהגיש ח"כ משה גפני, המבקשת לקבוע כי הכניסה והשימוש במקוואות תהיה רק על פי ההלכה בהתאם להוראות מועצת הרבנות הראשית לישראל.

בהקשר להכרה המסתמנת בתנועה הרפורמית והרצון להעניק להם שליטה על שטח מתוך הכותל המערבי, מנסים הח"כים החרדים להשפיע על ראש הממשלה בנימין נתניהו שישנה את דעתו בנושא. כפי שכבר דווח כאן, המטרה היא למנוע את שליטתם בעזרת ישראל.

כזכור מועצת גדולי התורה שיגרה לאחר הכינוס הקודם מכתב חריף שיועד לחברי הכנסת ובו צויין כי עליהם לדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו חקיקת חוק שישמר את הסטטוס קוו במדינת ישראל ולפיו בנושאי יהדות יקבעו אך ורק פוסקי ההלכה היהודית.

כזכור, שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בשבוע האחרון כי בהוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הם לא יישבו בממשלה אשר תכיר בתנועה הרפורמית כזרם רשמי בעם היהודי. “אנחנו נוציא את הרפורמים מהמדינה”, הוסיף ליצמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו