משרד הבריאות זימן מנהלי בתי חולים שהפרידו יהודים וערבים

בעקבות הפרסומים על מקרים בהם נערכה הפרדה מגזרית בבתי החולים החליט מנכ"ל משרד הבריאות לזמן אליו את מנהלי בתי החולים שלגביהם נטען כי הם נוקטים מדיניות מכוונת של הפרדה בין יולדות, בניגוד להנחיות משרד הבריאות

בעקבות הפרסומים האחרונים על מקרים בהם נערכה הפרדה מגזרית בין יולדות בבתי החולים החליט מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לזמן אליו את מנהלי בתי החולים שלגביהם נטען כי הם נוקטים מדיניות מכוונת של הפרדה בין יולדות, בניגוד להנחיות משרד הבריאות.

משרד הבריאות חוזר ומדגיש כי אינו מקבל כל הפרדה משיקולי אפליה. "בבתי החולים, בקופות החולים, בלשכות הבריאות, בטיפות החלב ובשירותי החירום עובדים צוותים רפואיים ומקבלים טיפול רפואי, זה לצד זה, אזרחים מכל המגזרים – בכך מתבטאת עוצמתה של מערכת הבריאות", נכתב בהודעת המשרד.

ביום שלישי נחשף ברשת ב' כי בבתי חולים רבים ברחבי הארץ יש הפרדה בין יולדות יהודיות לבין יולדות ערביות, על אף איסור מוחלט של משרד הבריאות. בין היתר מדובר במחלקות יולדות בבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים, איכילוב בתל אביב ומאיר בכפר סבא.

על פי החשיפה שלשום, ההפרדה נעשית לעיתים בעקבות בקשות של יולדות ולעיתים באופן קבוע. בכל בתי החולים הכחישו שיש הפרדה כזאת, אך כמה מהם ציינו כי אם היולדות מבקשות, מתחשבים בהן כפי שמתחשבים בבקשות אחרות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה שמשרד הבריאות לא לקח בחשבון שהערבים באים לבקר עם חמולות, וליולדות האחרים אין כח לזה, לא רק ליולדת אלא לכל חולה זה כך, חוץ מעוד דברים שא"א לפרטם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו