סוף למשבר: הממשלה תעלה כ- 1300 מבני העדה האתיופית

אחרי מרד של כמה שבועות הגיעו בליכוד להסכם עם שני החכי"ם שמחאו על אי העלאת יהודי אתיופיה, אך הענישו אותם על הפרת המשמעת הקואליציונית במסגרת הענישה ימנע מהם לנאום במליאה הגשת הצעות חוק ואו שאילתות לכל מושב הקיץ

בשבועות האחרונים חוותה הקואליציה משבר כאשר שניים מהחברים בה מרדו ולא הופיעו במליאה להצבעות קריטיות ביניהן חוק ההשעיה במחאה על סירובה של הממשלה להעלות עשרת אלפים מבני העדה האתיופית.

הנימוק לסירוב היה בעיקר עלות ההעלאה, שהיתה מגיעה עד לסך של עשרה מליארד שקלים. חבר הכנסת דודי אמסלם יושב ראש וועדת הפנים והסביבה הצטרף אל חבר הכנסת אברהם נגוסה יושב ראש וועדת הקליטה והחליטו יחד למרוד בקואליציה עד ששנתניהו ייענה לדרישתם.

היום הודיעו בליכוד כי הגיעו להסדר עם השניים "בהמשך להחלטת הממשלה האחרונה בנושא העלאת יהדות אתיופיה ואמירתו של רה"מ נתניהו בסיעת הליכוד לפני מספר שבועות ש"יעלה מאות רבות של בני העדה עוד השנה" , הוסכם כי בשנת 2016 יועלו כ – 1300 מבני העדה וכי המשך יישום החלטת הממשלה יובא לדיוני התקציב לשנים 18\2017."

"אף שחברי הכנסת אמסלם ונגוסה פעלו מטעמים ערכיים, השניים מודעים לכך שחרגו מהנהלים המקובלים על סיעת הליכוד בכנסת וקיבלו על עצמם עונשים חסרי תקדים למשך כל מושב הקיץ: הימנעות מהגשת הצעות חוק, שאילתות, הצעות לסדר, ונאומים במליאת הכנסת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו