סערה בשמאל בעקבות דברי הרצוג: "עלינו להפסיק לתת תחושה שאנחנו תמיד אוהבי ערבים"

ח"כ יחימוביץ': "האם מדובר בתגובה הולמת של ראש האופוזיציה להפגנת הימין הקיצוני?" • גם השר בנט מגנה: "הערבים אינם נוהרים ואיננו שונאים אותם. הם אזרחים שווי זכויות"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, מסתבך שוב: באירוע של פעילי מפלגת העבודה שהתקיים אמש באשקלון, אמר הרצוג כי על המפלגה לשנות את תדמיתה בקרב הציבור הרחב ו"עלינו להפסיק לתת תחושה שאנחנו תמיד אוהבי ערבים".

הרצוג הסביר לפעילים: "צריך להבין שבתמורות שעוברות על החברה הישראלית, זה נכון – לפיד לוקח מאתנו היום בסקרים קולות גם בגלל שהוא נע יותר ימינה מאתנו בתודעה הלאומית, וזה מחייב דיון מה זה אומר. איפה אנחנו נכנסים ללבבות של הציבור? שיאמינו שבידינו לא רק הניסיון אלא גם היכולת לשנות את מצב המדינה, מבלי להפקיר את ביטחון ישראל חלילה, ומבלי לתת תחושה – שאני נתקל בה בפגישות אינספור של הציבור הישראלי – שאנחנו תמיד אוהבי ערבים. מסובך, אבל זה חלק מהעניין, זה חלק מהאתגר. אנחנו מפלגה שתמיד ידעה להיות מפלגת שלטון".

דבריו המפתיעים של יו"ר המחנה הציוני גררו תמיהה במערכת הפוליטית וזעם במחנה השמאל. ח"כ שלי יחימוביץ' תהתה האם מדובר ב"תגובה הולמת של ראש האופוזיציה להפגנת הימין הקיצוני?" ואילו ח"כ זוהיר בהלול, הנציג הערבי היחיד מטעם המפלגה, היה בוטה בהרבה: "כנראה שבהשראת "הערבים נוהרים לקלפיות", גם הרצוג מכין סיסמא עסיסית לקמפיין הבא שלו. להתנער מ-20% מהאוכלוסייה בצורה בוטה כל כך, להתחפש לימין רך שקורץ למתלהמים בכיכרות ולהילחץ מכל סקר תועה, ככה לא מייצרים אלטרנטיבה לשלטון. זוהי עוד התדרדרות מוסרית בלתי מובנת של מפלגת מורשתו של יצחק רבין, אני מגנה את דבריו של הרצוג ותובע התנצלות בשם החברה הערבית בישראל".

גינוי לא צפוי לדברים הגיע מכיוונו של יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט: "ערביי ישראל מהווים כ20% מהאוכלוסייה. הם אינם נוהרים ואיננו שונאים אותם. הם אזרחים שווי זכויות, ואני שר החינוך שלהם. ודי, נמאס לחזור על זה".

הרצוג לא נותר חייב וטען כי לא התכוון לערבים כקבוצה אתנית אלא לפלסטינים כקבוצה לאומית. "שמעתי שיש כמה שלא מרוצים מהגישה הציונית שלי. אם הם רוצים שיו"ר המחנה הציוני יעדיף אינטרסים של הפלסטינים, יש לי מסר בשבילם: שיחשבו מסלול מחדש", מסר יו"ר האופוזיציה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו