רוצים מלפפונים חינם? המחאה של המגדלים

במחאה על ייבוא המלפפונים המציף את השוק ולטענת המגדלים פוגע בפרנסתם, החליטו מגדלי המלפפונים שלא להשמיד את התוצרת החקלאית אלא לחלקו חינם לאזרחים

מגדלי מלפפונים ממושב אחיטוב, המחזיק כ-70% משוק המלפפונים הארצי טוענים כי השוק מוצף במלפפונים ומחיריהם לחקלאים יורדים מתחת לעלויות הגידול וכי על רקע זה מחיריהם למגדל יורדים מתחת לעלויות הגידול.

לדבריהם, ההסבר על כך שהמחיר לצרכן אינו נמוך כל כך, הוא בשל העובדה שסיטונאים וקמעונאים גוזרים רווחים על חשבונם ועל חשבון הציבור. על רקע זה בכוונתם למחות בירושלים, תוך חלוקת כ-2.5 טונות מלפפונים חינם.

לדברי מגדלים, בשל עודף אדיר של מלפפונים נאלצו בשבועות האחרונים חקלאים רבים להשמיד את סחורתם החקלאית. בנוסף יחלקו החקלאים כטון של חצילים בתור הזדהות מצד מגדלי חצילים.

חזי דניאל, מגדל מלפפונים ממושב אחיטוב המארגן את חלוקת המלפפונים אמר כי "אנחנו מחלקים את סחורתנו כמחאה כנגד מדיניות הממשלה על יבוא של ירקות ופירות שבא על חשבוננו ואי פתרון לפערי התיווך שפוגעים קשות בחקלאים. לצערי הרב בשבועות האחרונים נאלצנו להשמיד טונות של מלפפונים, אותה סחורה חקלאית ישראלית אותה אנו מטפחים ומגדלים בזיעת אפינו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו