ל"ג בעומר תשע"ו • המשטרה נערכת להילולא במירון • כל הפרטים

נשלמות והולכות ההכנות של משטרת ישראל לקראת הילולת רבי שמעון בר יוחאי זי"ע באתרא קדישא מירון • בשנה זו תופעל שוב "שיטת הצבעים" במטרה להקל את ההתמצאות של המגיעים והחוזרים ממירון.

נשלמות והולכות ההכנות של משטרת ישראל לקראת הילולת רבי שמעון בר יוחאי זי"ע שיחל אי"ה ביום רביעי י"ז אייר בלילה ולאורך יום חמישי.

באבטחת האירוע ישתתפו השנה מאות שוטרים ומתנדבים ממשטרת ישראל, כאשר מחוז הצפון בפיקודו של ניצב אלון אסור אחראי על האירוע כולו, ובמקביל אגף התנועה בהובלתו של ראש אגף התנועה ניצב ירון בארי  ינהלו את כל מערך הסדרי התנועה אל מירון וחזרה.

ההדלקה המרכזית ביום ל''ג בעומר במירון ע''י האדמו''ר מתולדות אהרן צילום - משה גולדשטיין (105)

מהמשטרה נמסר כי תעשה כל שביכולתה בכדי שהמוני בית ישראל יוכלו לממש  את רצונם וכמיהתם לעלות לציונו של רבי שמעון בר יוחאי במירון, עם זאת, מאחר ומדובר באירוע שבו משתתפים מאות אלפי אנשים, המשטרה מייחסת חשיבות עליונה להיערכותה המבצעית במטרה לאבטח את שלומם של הבאים ולהקל עד כמה שניתן את ההגעה והיציאה במקום.

תינתן עדיפות בהיבטי התנועה לתחבורה ציבורית שבשליטה ופיקוח של משרד התחבורה (אוטובוסים). החוגגים יוסעו להילולה בהר מירון מערים בכל רחבי הארץ בתשלום, באמצעות קווים סדירים ע"פ התנהלות בשגרה ובנוסף ייקבעו ע"י חברות ההסעה נקודות איסוף נוספות בערים מרכזיות בהם ריבוי מבקשים להגיע להילולה (ירושלים, אשדוד וכו')

בימי ההילולא יתוגבר משמעותית מערך תחבורה ציבורית ויפתחו קווים נוספים מאתרים ברמה ארצית עפ"י בחינה וניתוח מוקדם של משרד התחבורה. הורדה ואיסוף החוגגים המגיעים עם אוטובוסים של תחבורה ציבורית תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים.

מפה מירון משטרה

מפה מירון משטרה

מדובר בחלוקה של שלושה צבעים שיסייעו בהנחיה מדויקת של קהל האלפים שיגיע בתחבורה הציבורית לסוגיה.

לשם כך נבחרו הצבעים, אדום, צהוב וכחול כאשר כל צבע מסמן אזור טריטוריאלי והיסעים.

החידוש: סימון בצבעים שונים של הטרמינלים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם, באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, זאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו.

שני החניונים שממול מירון יסומנו כדלהלן:

צהוב לאוטובוסים המגיעים לישובים מרוחקים – כולל כרטיס הנסיעה שיהיה צהוב. כחול יסמן את האוטובוסים והחניון להיסעים מישובים קרובים. אדום יסמל את ההגעה של השאטלים הן הורדה והן עליה.

כל האוטובוסים  והשאטלים יגיעו עם הנוסעים אל מעגל התנועה בכניסה למירון ושם ירדו הנוסעים. החברות שאינן מוסדרות יגיעו תחילה אל חניונים מרוחקים (עין הוזים ופרוד)– צבע אדום. כאמור: כל הנוסעים משני החניונים יוסעו באמצעות שאטלים מהחניונים ועד לנקודת ההורדה במעגל התנועה בכניסה למירון.

צבעים  מירוןהנוסעים שבידם כרטיסים בצבע צהוב וכחול יצעדו לחניונים המסומנים בצבע הזה. בעלי הכרטיסים האדומים שירדו בכניסה למירון יעלו באותו מקום על האוטובוסים שיחזירו אותם לחניונים המרוחקים.

אח"מים שקיבלו אישור מוסדר ממשטרת ישראל, יגיעו בתאום מראש לצומת שש (חנניה). שם יחברו לכוח ליווי שיביאם להר.  נכים, בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון "ספסופה" שם יעלו להסעת "עזר מציון" עד לציון או לחילופין, לחניון עין הוזים דרך מחלף אליפלט.

משטרת ישראל ערוכה בכוחות גדולים של משטרת התנועה הארצית  למנוע חסימת צירי תנועה ושיבוש מהלך תקין דרכי ההגעה למירון. השוטרים יבצעו  חסימות כבישים למניעת הגעת כלי רכב פרטיים, ולכן אין טעם לנסות ולהתחכם ולעקוף את החסימות מאחר ויהיו מחסומי משטרה הן על הדרכים הסלולות, והן בשבילי עפר בואכה מירון.

 

 

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אי אפשר להוריד את הסינגלים מפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו