יו"ר המפלגה הערבית יתחיל לקבל עדכון ביטחוני חודשי?

אם המחנה הציוני תצטרף לקואליציה, ימונה איימן עודה לתפקיד יו"ר האופוזיציה ויקבל עדכון בטחוני אחת לחודש מראש הממשלה • רק בשבוע האחרון ציין את יום הנכבה והניח זר על קבר אבי הג'יהאד הפלסטיני

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ אימן עודה, עשוי להתמנות לתפקיד יו"ר האופוזיציה, אם סיעת המחנה הציוני תצטרף לקואליציה. אם יתמנה, הוא יהיה הח"כ הערבי הראשון הזוכה לאבטחה מהשב"כ ולפגישות עדכון חודשיות עם ראש הממשלה.

רק השבוע ציין איימן עודה את יום הנכבה. במהלך טקס אף הניח זר על קברו של אבי הג'יהאד הפלשתיני עז-א-דין-אל-קסאם, מי שעל שמו נקראות רקטות הקסאם והזרוע הצבאית של חמאס. לכן, בכנסת לא מתלהבים מהאפשרות שימונה לתפקיד בכיר זה.

על פי החוק, לתפקיד יו"ר האופוזיציה מתמנה ח"כ מהסיעה הגדולה מקרב סיעות האופוזיציה, אלא אם מחצית מחבריה תומכים במועמד אחר. אם יתנהל מאבק על התפקיד, יהנה עודה מתמיכתם של 18 חברי כנסת: חברי סיעתו וחברי סיעת מרצ.

מנגד, ביו"ר יש עתיד יאיר לפיד צפויים לתמוך רק 17, בהם אנשי סיעתו ואנשי ישראל ביתנו. עם זאת, לא ברור ששלושת חברי בל"ד יתמכו במינוי עודה ליו"ר האופוזיציה, וכיצד ינהגו חברי הכנסת ה"מורדים" במחנה הציוני.

עודה עצמו אמר כי "בשנה האחרונה הרצוג אפילו לא התיימר להנהיג אופוזיציה אמיתית לממשלת הימין הקיצוני של נתניהו. אני עדיין מאמין שכניסת המחנה הציוני לממשלה היא טעות חמורה שתחזק את נתניהו. במידה שאלו הם פני הדברים, תפקיד יו"ר האופוזיציה יהיה הזדמנות חשובה להציע לכלל האזרחים במדינה אלטרנטיבה אמיתית, דמוקרטית ושוויונית השואפת לשלום אמת ולפעול לקידום הציבור הערבי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו