יו"ר וועד היישוב מירון: דרך מהדרין – תישאר מהדרין

שוב "נשות הפרובוקציה" מנסות לעורר סערה בדרישתן לבטל את דרך מהדרין בל"ג בעומר. יו"ר וועד היישוב מירון מרדכי הלפרין בתגובה: השטח הינו פרטי וגם לבית המשפט העליון אין רשות להתערב בהחלטה

במכתב שנשלח למחלקה המשפטית במשרד הדתות, דורשות "נשות הפרובקציה" להורות על איסור הפרדה במרחב הציבורי ולכן יש להורות כי דרך מהדרין במירון – ייפתח לכלל הציבור. בעקבות הפניה נענה עו"ד ישראל פת, היועמ"ש במשרד הדתות לדרישתן והורה כי הדרך המרכזית, הקצרה והנוחה ביותר תשמש את כל הציבור ללא הדרת נשים.

אלא שמסתבר כי אין באפשרותו של היועמ"ש במשרד הדתות להחליט בנושא שכן מדובר בשטח פרטי. הרב מרדכי הלפרין המשמש כיו"ר וועד היישוב מירון שיגר מכתב אל עו"ד ישראל פת ובו הוא כותב "שמענו וראינו בתקשורת הצהרות שלך לפיהם יותר מעבר נשים בדרך מהדרין לציון הרשב"י זיע"א במירון". הלפרין מוסיף "הננו להודיעך כי דרך זה אינה סטטורית, היא דרך פרטית בבעלותנו ורק אנחנו נקבע מי רשאי לעבור בה, גם בית המשפט העליון לא יוכל לפגוע בזכותנו הקנינית בניגוד לחוק" הלפרין מודיע במכתב כי "לפיכך הננו מודיעים לך כי בדרך זו יעברו רק גברים, והננו דורשים את התנצלותך והבהרת הדברים בכל אמצעי התקשורת".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו