הרצוג מגלה: מה יגרום לו לשוב לשולחן המו"מ עם נתניהו?

יו"ר המחנה הציוני עדיין אינו פוסל לחלוטין אפשרות של הצטרפות לקואליציה בראשות בנימין נתניהו • הוא לגלג על התבטאויותיהם אמש של נתניהו וליברמן: "הם נשמעים כמו גלאון ואיימן עודה"

בהצהרה שמסר אמש יחד עם ראש הממשלה לאחר שהכנסת אישרה את מינויו לשר הביטחון, הביע ליברמן הסכמה להקמת שתי מדינות לשני עמים. "היו הרבה ספקולציות מה המדיניות של הממשלה – אני רוצה להזכיר ששנים רבות ישראל ביתנו דיברו לא פעם על ההכרה בפתרון שתי מדינות לשני עמים. אני תמכתי מאוד בנאום בר אילן".

שר הביטחון הוסיף: "אני חושב שנאומו של הנשיא א-סיסי היה חשוב מאוד והוא יוצר הזדמנות אמיתית שחובה עלינו לנסות ולהרים את הכפפה. מסכים שגם ביוזמה הערבית יש כמה אלמנטים מאוד חיוביים, שמאפשרים לנהל דיאלוג רציני עם כל השכנות באזור".

היום, בראיון לווינט, התייחס לדברים יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. "אין לממשלת הימין ברירה אלא לאמץ את הדרך שלי כדי להציל את המדינה ממבוי סתום. נתניהו וליברמן נשמעו אתמול יותר שמאל מהמחנה שלי. אני אומר לעצמי או שהם עברו שינוי או שהם משקרים. הם נשמעים כמו זהבה גלאון או אפילו כמו איימן עודה".

הרצוג נשאל האם לא היו עוד מגעים בינו לבין נתניהו, וענה: "במערכת הפוליטית יש כל הזמן התרוצצויות ואנשים מטעם, ואנשים שמציגים את עצמם כמתווכים, ועיתונאים ושחקנים. זה בכלל לא מעניין, אין לזה שום ערך. בסופו של דבר צומת ההכרעה הוא כזה: לאן הולכת הממשלה".

הרצוג הוסיף, "אומר שהרכב הממשלה הנוכחי הוא הרכב ימני קיצוני. בנט, סמוטריץ', ליברמן, ישראל ביתנו והימין בליכוד חונקים את הממשלה הזו. זאת הבעיה. המו"מ שניהלתי עם נתניהו היה לכינון ממשלה עם תמהיל אחר, שבה היינו גורם מרכזי שהיה מדלל את הימין. ממשלה שהייתה מתניעה מהלך אזורי גדול שמחכה. לא בכדי אמר נשיא מצרים מה שאמר ולא בכדי יש התרוצצות עולמית ובין-מעצמתית וגם אזורית כדי להשיק מהלך כזה".

הוא הוסיף כי לא היה מונע מעצמו עוד מו"מ. "כדי למנוע סבב נוסף של חללים וכדי למנוע מלחמה והלוויות הייתי מוכן לעשות את זה. והייתי עושה את זה עוד פעם. אבל עכשיו נכנס אלמנט ימני חזק. הם לא יוכלו לעשות כלום. לא לקבל אף החלטה שגם ככה נתניהו הבטיח לקהילה הבינלאומית ולא עמד בה כבר שנה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו