ברוך דיין האמת: רבה של נתניה הגאון רבי דוד שלוש זצוק"ל

אבל בנתניה: לפנות בוקר הסתלק לעולמו הגאון רבי דוד שלוש ששימש רבה של העיר קרוב ליובל שנים. בן 96 היה בפטירתו. הלוויתו תצא בשעה 12:00 מנתניה ובשעה 16:00 מהיכל ישיבת 'פורת יוסף' בירושלים

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'לניאדו' בנתניה נפטר הלילה הגאון רבי דוד שלוש זצ"ל, רבה הספרדי של העיר מזה כיובל שנים.

המנוח זצ"ל זכה לשיבה טובה והוא נפטר בגיל 96 שנים.

מתולדותיו: הרב זצ"ל נולד בעיר העתיקה בירושלים לרב יוסף שלוש שהיה רב עדת המערבים בירושלים. כשגדל למד בישיבת פורת יוסף, יחד עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, הגרב"צ אבא שאול זצ"ל ועוד.

כשהגיע לפרק האיש מקדש נשא את בתו של הרב מאיר ועקנין שהיה אב"ד טבריה. בשנות השישים נשלח על ידי הראשון לציון הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל לשמש כרבה הראשי של העיר נתניה, תפקיד אותו מילא עד פטירתו.

הותיר אחריו בנים ובני בנים הממשיכים במורשתו ומכהנים בתפקידים תורניים חשובים.

הרב דוד חיים שלוש (1)-thumbnail

מיד עם היוודע דבר פטירתו פרסמה תנועת ש"ס הודעת אבל מיוחדת בה נאמר: "תנועת ש״ס ובראשה מועצת חכמי התורה שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי ונציגיה, מבכים את מרה הסתלקותו האי גברא רבה, זקן רבני ישראל, הגאון רבי דוד שלוש זצוק״ל, אשר שימש בקודש כרב וראב״ד העיר העיר נתניה למעלה משישים שנה.

הרב זצ״ל היה שריד לדור דעה בישיבת פורת יוסף בה למדו גאוני עולם, זה לצד זה, מרן הגר״ע יוסף, הגרב״צ אבא שאול, חכם מנצור בן שמעון ורבים אחרים זכר צדיקים לברכה.

נודע בגאונותו בהלכה והוציא מתחת ידיו עשרות ספרי פסיקה וחידושי תורה, בניהם הספר ״חמדה גנוזה״. היה ידידו מנוער של מרן זיע״א ועמד עמו בקשרי הלכה הדוקים. הותיר אחריו דור ישרים מבורך.

תנועת ש״ס אבלה יחד עם כל בית ישראל על האובדן הגדול ומן השמים ננוחם".

ואילו סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, מסר: "זכיתי להכיר מקרוב את הגאון רבי דוד שלוש זצ"ל. הרב הנהיג את רבנותו בגאון ובגאוה, ייסד מערכת כשרות מפוארת. היה מעמודי התווך של קהילת יוצאי מרוקו בישראל ופעל רבות בפסקי הלכות לקרב את בני העדה האתיופית.

חבל על דאבדין ולא משתכחין."

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו