בנט מבהיר: לא אתן לקואליציה לשבור שמאלה

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך מבהיר: "אני בעד שלמות הקואליציה, אבל מצד שני אני לא כאן כדי לאפשר לקואליציה שהיא כביכול ימין לשבור שמאלה לעבר אימוץ התכנית הערבית של חזרה לקווי 67'"

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, מצהיר כי הוא אינו מעוניין בהפלת הממשלה, אך מאידך, לא יסכים כי קואליציה הנחשבת לימנית בהגדרתה, תתמוך בחזרה לקווי 67'.

"אני בעד שלמות הקואליציה, אבל מצד שני אני לא כאן כדי לאפשר לקואליציה שהיא כביכול 'ימין ימין' לשבור חזק שמאל לעבר אימוץ התכנית הערבית", הבהיר בראיון לערוץ 7.

"כשמישהו אומר שיש ביוזמה הערבית מרכיבים חיוביים, יש שם רק שלושה דברים – פליטים, חלוקת ירושלים וחזרה לגבולות 67'", הוא אומר ואינו מקבל את ההתייחסות המרגיעה של השר אלקין לדברים, התייחסות לפיה המרכיב החיובי ביוזמה הערבית הוא נורמליזציה עם ארצות ערב המתונות.

"אני היום המנהיג היחיד בישראל שמתנגד באופן מוחלט להקמת מדינה פלשתינית ומסירת ולו מטר אחד של אדמה מארץ ישראל לערבים. יש לנו תפקיד, מעבר למתמטיקה, יהדות ומשפטים שבהם אנחנו עושים דברים יפים, לא יתכן שנשתוק. כשהבלגנו דברים רעים קרו. אזכיר שהסכם חברון קרה, ההתנתקות קרה, נאום בר אילן קרה. כל זה קרה. אין לי פריבילגיה למחול על כבודה של ארץ ישראל. יש לנו אחריות לאומית לבטא את מה שרוב העם מרגיש, שיש פוליטיקאים שאומרים א' ו-ב'. אנחנו אומרים לפני ואחרי בחירות את אותו דבר".

על נאום בר אילן הזכור של נתניהו אומר בנט כי "זה נזק היסטורי, כי עד בר אילן, מבחינת העולם הייתה מחלוקת בישראל עם רוב נגד ובאבחת נאום אחד זה שמט את הקרקע, הכניס אותנו לבור וזה סוגר עלינו. העולם אומר שאם אנחנו בעד מדינה פלשתינית אז למה אנחנו בונים, ומבחינה לוגית, אחד מהם אמר לי שזה כמו לחלק פיצה כשעוד לפני החלוקה מישהו אוכל. תחלק ואז תיקח את החלק שלך.

"הלחץ הבינלאומי הגדול הזה מגיע כי אנחנו לא אומרים שזו הארץ שלנו והעמדה שלי היא שזו הארץ שלנו מזה 3800 שנה. זו ארץ הייעוד שלנו ואנחנו לא מוותרים על אף מטר של אדמה ממנה ואמשיך להגיד את זה ולמנוע מהלכים".

בהמשך השיחה עמו התבקש השר בנט להתייחס לתוצאותיה המעשיות של פשרת ליצמן שקטעה את המשבר הקודם, משבר שנגע כזכור לאופן פעולתו של הקבינט המדיני ביטחוני. לדבריו המציאות הנוכחית היא "קפיצת מדרגה דרמטית" לעומת המציאות הקודמת. "יש לי כבר ישיבה שבועית קבועה עם ראש המלל, ישיבות איכותיות, ניהלנו כבר שתי ישיבות. זה לא היה קודם. יש עדכון יומיומי וגם הוא לא היה קודם. אני מרגיש שיפור משמעותי".

באשר ליוזמת השדולה למען ארץ ישראל להחיל ריבונות על מעלה אדומים, אומר בנט לערוץ 7 כי מדובר ב"צעד חשוב מאוד", אך כזה שבמבנה הקואליציוני הנוכחי אינו בעל סיכוי של ממש. "צריך לומר את האמת. בהרכב קואליציה שבו המפלגה הגדולה היא הליכוד שראשה מדבר על מדינה פלשתינית אני לא רואה את זה קורה. ראש הממשלה בחר בחירה אסטרטגית של בניית מדינה פלשתינית בנאום בר אילן.

"זו לא אסטרטגיה שתביא לסיפוח יהודה ושומרון. אם נהיה כנים עם עצמנו לא יקרה מהמהלך הזה הרבה. עד שלא יהיה שינוי תפיסתי בכל הקו, להגיד לעולם שארץ ישראל שלנו כבר 3800 שנה, זו ארץ היהודים ואנחנו מתכוונים לממש את ריבונותנו בה, רק אז יהיה שינוי. אני מודע גם למגבלות הכוח.

"זו יוזמה מבורכת אבל אני ריאלי. כשיהיו לנו שלושים מנדטים ונוביל את מדינת ישראל – וזה יקרה כי הדור הצעיר איתנו, אבל כדי שהוא יהיה איתנו אנחנו צריכים לבטא את עמדתנו ולא להסתיר אותה ולחשוש שיעשו לנו כך או כך. לומר בקול גדול שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ואז יבואו אלינו, יהיה לנו את הכוח הפוליטי ואז נוכל לממש את זה, וגם אז בהדרגה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו