ח"כ זוהר מתגייס לטובת התלמידים החרדים: "אסור שיופלו לרעה"

בעקבות ההעברה הצפויה של חמישים מיליון ₪ למוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי הנוצרים תוך התעלמות ממוסדות חרדים בסטטוס דומה, פנה ח"כ זוהר ליו"ר ועדת הכספים בתביעה לדון בנושא לפני קבלת החלטות

בעקבות ההעברה הצפויה של חמישים מיליון ₪ למוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי הפועלים במסגרת הכנסייה תוך קיפוח 34,000 תלמידי המוכש"ר החרדיים, אשר נמצאים באותו סטטוס בדיוק ובמציאות תקציבית דומה, פנה ח"כ זוהר ליו"ר ועדת הכספים, בתביעה לדון בנושא בוועדה לפני קבלת החלטות.

ח"כ זוהר כתב כי "העברת תקציב לילדי הנוצרים תוך התעלמות מהילדים החרדים מהווה העדפה ואפליה חמורה בין דת לדת ובין ילד לילד. לתלמידי ישראל היהודים מגיעות זכויות שוות ותקציב שווה לזה של התלמידים הנוצרים שבסטטוס הזהה. העברת הכסף דרך גוף שלישי שאינו משרד החינוך היא דרך שאינה הוגנת."

ח"כ זוהר ביקש כי עוד קודם לדיון ולהצבעה תובא בפני חברי הוועדה חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה בנושא האפליה בין דת לדת, וכן חוות דעת של היועץ המשפטי לכנסת בנושא התקציב המפלה.

עוד תבע ח"כ זוהר כי בפני הוועדה יוצגו דו"ח של מרכז המחקר של הכנסת המציג את המציאות התקציבית של בתי הספר המוכש"ר לפי חלוקה מגזרית דתית ולאומית וכן חוות דעת של רפרנט החינוך במשרד האוצר המבהירה מה הצידוק בסכום הזה ומדוע יועבר רק לתלמידים נוצריים.

יו"ר פורום המוכש"ר דוד שרפר הודה לח"כ זוהר על פנייתו ואמר כי בימים האחרונים הפורום פנה בענין לכלל חברי הכנסת החרדים וכן לסגן השר פרוש ולשרים דרעי וליצמן :"איננו מאמינים שנציגי הציבור החרדי יאפשרו אפליה כה בוטה ומכוערת. איננו מתנגדים לתקצוב ראוי לכלל תלמידי ישראל ובתוכם בתי הספר של הנוצרים אבל אפליה בין דת לדת ובין ילד לילד אינה יכולה להתקבל"

כזכור בשבוע שעבר פורסם כי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פנה ליו"ר ועדת הכספים בבקשה להאיץ את העברת התקציב המיוחד לבתי הספר של הנוצרים.

פורום המוכש"ר פנה בעקבות הפירסום לנשיא המדינה וביקש התערבותו ומניעת אפליה בין תלמידים במדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו