תזכיר ביטול חוק הליבה הוגש לממשלה

התזכיר הופץ לשרי הממשלה, במרכזו: ביטול הסנקציות שקבעה הממשלה הקודמת על מוסדות בגין היעדר לימודי ליב"ה • 'יש עתיד': "ראש הממשלה נתניהו מציב את האינטרס הפוליטי לפני טובת ילדי ישראל"

לשרי הממשלה הוגש היום תזכיר החוק לביטול מגבלות התקצוב על בתי ספר שלא מלמדים לימודי ליב"ה. מדובר במוסדות הפטור – כ-10% מהמגזר החרדי. החוק, שאמור לעבור בוועדת שרים לחקיקה בשבוע הבא, יקנה לשר החינוך את הסמכות להחליט על ידי תיקון תקנות איזה בית ספר לתקצב ואיזה לא, כאשר בנוסח הישן שאותו חוקקו בממשלה הקודמת יאיר לפיד ושר החינוך לשעבר שי פירון, מופיעה מגבלה לקבלת התקצוב הממשלתי של מינימום שעות לימוד מקצועות הליב"ה.

המשמעות של החוק החדש היא ביטול הגזירה האחרונה (ומהמשמעותיות שבהן) של הממשלה הקודמת בהובלת יאיר לפיד ומפלגתו. החוק לא אמור להיתקל בקשיים משמעותיים – זאת בשל הרוב היציב של הממשלה.

בסיעת 'יש עתיד' הגיבו, כצפוי, בהשתלחות לחוק החדש. "הצעת חוק שהפיצה הממשלה נועדה לבטל את החקיקה של 'יש עתיד' ללימודי המתמטיקה והאנגלית בבתי הספר החרדיים אותה העברנו בממשלה הקודמת. ראש הממשלה נתניהו מציב את האינטרס הפוליטי לפני טובת ילדי ישראל. איך יפרנסו את עצמם הצעירים החרדים בלי מתמטיקה ואנגלית ובלי ארגז הכלים הבסיסי של שוק העבודה? ואם הם לא יפרנסו את עצמם, מי יפרנס אותם? הצעת החוק הזו אינה הוגנת כלפי התלמידים החרדים שתימנע מהם את האפשרות לפרנס בעתיד אותם ואת משפחותיהם בכבוד ואינה הוגנת כלפי הילדים החילונים והדתיים שעליהם תיפול המעמסה בעתיד, ואף אינה תואמת את ערכי היהדות", נאמר בהודעת הסיעה.

ואילו ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' הגיב ואמר: "ביטול חובת לימודי הליבה על ידי הממשלה אינו הוגן כלפי הילדים החרדים, כלפי משפחותיהם העתידיות וכלפי התלמידים החילוניים והדתיים שעליהם תיפול המעמסה בעתיד".

בלי בושה: לפיד פנה לרבנים שיפעלו נגד ביטול לימודי הליבה

ליצמן: "אם הייתי לומד ליבה – לא הייתי פופולארי"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו