ליברמן: "פעולה צבאית אינה על הפרק – אך נגיב בעוצמה לירי מעזה"

במהלך דברים שנשא הערב, התייחס שר הביטחון לטפטופי הירי מרצועת עזה והבהיר, כי מבחינת ישראל חמאס מהווה הכתובת לכל הסלמה, "חמאס הוא השולט ברצועה ביד רמה וכשהוא רוצה להשיג משהו, הוא יודע לעשות זאת"

שר הביטחון אביגדור ליברמן, נשא הערב דברים בטקס שנערך בבית הפלמ״ח בת״א. ליברמן התייחס בנאומו לתקיפות צה״ל בעזה והזהיר את חמאס מפני כוונתה לאתגר את ישראל.

״כשר הביטחון אני יכול לומר בשמה של ממשלת ישראל, שאנו הנהגה אחראית ושקולה. אין אנו מחפשים הרפתקאות ואף אחד לא דוחף להסלמה מול חמאס ברצועת עזה – אך אנחנו נחושים להגן על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל ובנקודה הזאת לא תהיה שום פשרה. כל ירי מרצועת עזה לשטח הריבוני של מדינת ישראל ייענה בתגובה עוצמתית"

שר הביטחון הבהיר כי מבחינת ישראל, "חמאס הוא השולט ברצועה ביד רמה וכשהוא רוצה להשיג משהו או למנוע משהו, הוא יודע לעשות זאת" וקרא לארגון הטרור השולט בעזה לקחת אחריות "גם בנושא של הארגונים הסוררים למיניהם – שישתדלו יותר".

עם זאת הדגיש שר הביטחון כי אין פניה של ישראל להסלמה, "אני חוזר ואומר, אין בכוונתנו ליזום שום מהלך צבאי – בד בבד, לא נסבול שום ירי, שום פרובוקציה, מצד מאן דהוא נגד אזרחי מדינת ישראל, או פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל. לא ירי ולא משט.״

יצויין כי בתחילת דבריו שלח השר ליברמן תנחומים למשפחתו של טייס חיל האויר, רס״ן אוהד כהן נוב, שנהרג אתמול ואמר כי הוא היה קצין מצטיין ומוערך, מלח הארץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו