למרות התנגדות רה"מ – 'חוק ההסדרה' יעלה היום להצבעה

לאחר שנכשלו בגיבוש פיתרונות שימנעו את פינוי עמונה, בבית היהודי החליטו להעלות היום להצבעה בוועדת השרים את 'חוק ההסדרה' שנועד לפתור את כלל בעיית היישובים ביו"ש • ח"כ ביטן: ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש למצוא פתרון ויש לתת לו את הזמן הדרוש לכך"

בבית היהודי יביאו היום את 'חוק ההסדרה' להצבעה בוועדת השרים לחקיקה.

'חוק ההסדרה' בא לפתור לאלתר את סוגיית המאחזים הבלתי חוקיים בהתנחלויות, לאור גרירת הרגליים מצד הממשלה בפרשת עמונה, כך מסבירים בסיעת 'הבית היהודי'.

את החוק תעלה להצבעה שרת המשפטים שקד המכהנת כיו"ר הוועדה ותבקש להשיג רוב להצעה, רוב שאינו ברור כלל כי תצליח לגבש, זאת לאור התנגדותו של רה"מ להצעת החוק המדוברת.

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן אמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש למצוא פתרון ויש לתת לו את הזמן הדרוש לכך".

שר החינוך נפתלי בנט אמר בסוף השבוע כי לאחר מיצוי כלל האפשרויות שעלו על הפרק בניסיון לפתור את סוגיית עמונה, "נגיש ביום ראשון את חוק ההסדרה ועלה זאת להצבעה, אני מצפה מעמיתינו בליכוד שיתמכו בהצעה, מה שנורא הפריע לי זה שראש המפלגה שלהם בולם ואומר לנו לא לקדם את החוק כי 'בואו נפתור את זה בדרכים אחרות'. ניסינו דרכים אחרות, לצערי הייתה גרירת רגליים. ביום ראשון אנחנו מעלים את החוק".

בנט הדגיש, "ניסינו דרכים אחרות, לצערי הייתה גרירת רגליים וזו הדואליות שמצד אחד אומרים לנו 'חכו עם חוק ההסדרה בואו נפתור את זה בדרכים אחרות', אנחנו מתנפלים על העניין הזה כדי לפתור בדרכים אחרות, גם נכסי נפקדים גם קידום החלטת ממשלה, אבל מצד אחד יש גרירת רגליים. ובסדר, נלך על חוק ההסדרה".

מסביבתה של שרת המשפטים נמסר, כי ההצעה תעלה היום להצבעה, אלא אם כן ידרוש ראש הממשלה מהשרה שלא להעלות זאת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו