"רצח רבין אינו ענין פוליטי": הזיגזג של ציפי לבני

בנאומה אמש בעצרת הזכרון ליצחק רבין הכריזה ח"כ ציפי לבני כי "רצח ראש הממשלה ב-1995 היה רצח פוליטי לכל דבר ועניין", אלא שחיטוט בארכיון מעלה כי רק לפני 5 שנים היא התבטאה באופן הפוך

בנאומה אמש בעצרת הזכרון לזכרו של רה"מ לשעבר יצחק רבין הכריזה חברת הכנסת ציפי לבני כי רצח ראש הממשלה יצחק רבין היה "רצח פוליטי לכל דבר ועניין", זאת תגובה לדבריו השנויים במחלוקת של ח"כ דוד ביטן.

לכאורה דברים לגיטימים ומתבקשים, אלא שחיטוט קצר בארכיון מגלה כי לפני 6 שנים התבטאה לבני באופן הפוך. "רצח רבין אינו ענין פוליטי ולכן אל להם לחברי כנסת להתערב בענין" נימקה לבני את התנגדותה ליוזמה של מספר ח"כים שדרשו לבטל את הרשעתה של מרגלית הר-שפי שהורשעה באי מניעת הרצח.

כזכור, אמש עורר יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, סערה כאשר התבטא ואמר כי "לא אהיה בעצרת, רצח רבין זה לא רצח פוליטי…מנסים לצייר כאילו הפוליטיקאים רצחו אותו". בהתייחסות לעובדה שהמחנה הציוני מימנה את העצרת, אמר ביטן: "עצרת רבין צריכה להיות ממלכתית וממומנת על ידי כספי המדינה בהחלטת הממשלה".

מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ חיליק בר אמר בתגובה כי "לא צריך להיות יו"ר קואליציה כדי להבין שמדובר ברצח פוליטי באופן הכי מובהק שיש. לרצח קדמה הסתה מאורגנת, שנאה, רדיפה של הימין הקיצוני, סימון מטרות וקריאות בוגד. אותה שנאה, רדיפה, סימון והסתה קיימת בדיוק גם היום – נגד עיתונאים, שופטים, קצינים וכל מי שחושב אחרת מהממשלה. רק בגלל זה חייבים לבוא הערב לכיכר ולהילחם על הדמוקרטיה".

לבני עצמה אמרה בעצרת: "באנו לכאן כדי למנוע את הרצח הפוליטי הבא. רצח רבין היה פוליטי. באנו כדי למנוע את פשע השנאה הבא, כי ליותר מדי אנשים קראו בוגדים השנה, כמו אז. באנו לכאן כדי להודיע בקול ברור שישראל לא תהיה מדינה שבה מסמנים עיתונאים, שופטים וקציני צה"ל בגלל דעותיהם הפוליטיות. באנו לכאן כי לא ניתן להפוך את צה"ל למגרש משחקים פוליטי.

זה הזמן לעבור ממגננה להתקפה ולצעוק 'די'. די לטירוף, די לאלימות, להסתה ולרדיפה. לא נהיה שותפים למי שמוביל את הגל העכור הזה. לא נהיה עלה תאנה ולא נגיד שהכול בסדר כשהכול לא בסדר. אנחנו באופוזיציה כי שם אנחנו צריכים להיות.

ראש הממשלה, אתה יכול לקרוא לנו איך שאתה רוצה. שנביא את דאעש, את הערבים לאוטובוסים וששכחנו להיות יהודים – אבל אף אחד לא ילמד אותנו מה זה להיות ציונים. השיתוק והקיפאון יביאו להקמת מדינה דו לאומית עם רוב ערבי, וזה הדבר הכי לא ציוני שיש".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו