ירדן מזהירה את ישראל מפני העברת השגרירות האמריקנית לירושלים

בירדן מזהירים את ישראל לבל תהין להיענות ליוזמה האמריקנית להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים • "לצעד, עלולות להיות תוצאות הרות אסון - השטח יבער" מזהירים בממלכה האשמית

לאחר שכלל הגורמים הרשמיים בישראל כבר אישרו את הידיעה ולפיה בכוונת הממשל החדש בארה"ב, להעביר את השגרירות לירושלים וכי החלו כבר צעדים מעשיים בנושא.

מזהירה הערב ירדן את ישראל מפני האפשרות שהדבר אכן יתממש.

לדברי הממלכה האשמית, "לצעד שכזה עלולות להיות תוצאות הרות אסון – העברה השגרירות, תבעיר את הרחובות במדינות ערב ובעולם האסלאמי".

בישראל מקבלים בהסתייגות את איומה המרומזים של ירדן וטוענים כי העובדה שבנין השגרירות החדש של ארה"ב בירושלים צפוי לעמוד במערב העיר שבכל הסדר עתידי אמור להישאר בריבונות ישראלית, אינו אמור להפריע לאיש.

כזכור, במהלך השובע הציגו שלושת הסנטורים חברי המפלגה הרפובליקנית, טד קרוז, דין הלר ומרקו רוביו, את החוק שיזמו להעברת שגרירות ארצות הברית בישראל, מתל אביב לירושלים.

לדברי קרוז, "ירושלים היא הבירה הנצחית והבלתי ניתנת לחלוקה של ישראל" והוסיף, "לצערי, מסע הנקמה של ממשל אובמה נגד המדינה היהודית היה כה אכזרי שרק להשמיע את האמת הזו מזעזעת גורמים מסוימים. זהו הזמן לעשות את מה שהקונגרס אמר שנעשה ב-1995 – להעביר את השגרירות לבירה של בעלת בריתנו"

מנגד, דובר מחלקת המדינה (היוצא) ג'ון קירבי שהתייחס גם הוא לכוונה להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים הזהיר, כי "המדיניות שלנו היא שמעבר כזה לא עוזר לשלום, וכי אין זה הדבר הנכון לעשות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו