שקד נגד נתניהו: "חשוב מאוד ששרים בממשלה יביעו את דעתם"

שרת המשפטים לא מתרשמת מדברי רה"מ בפתח ישיבת הממשלה הבוקר ואומרת: "נתניהו צריך להתנער מרעיון המדינה הפלסטינית ולהציג אלטרנטיבה אחרת. זה רגע היסטורי עם יכולת להשיג הישגים חסרי תקדים"

נמשכת המתיחות בתוך הקואליציה סביב פגישתו של נתניהו עם נשיא ארה"ב בהמשך השבוע: שרת המשפטים, אילת שקד, מסרבת להתרגש מהסברי רה"מ בדבר האופן שבו יש להתנהל מול ממשל טראמפ ואומרת: "המפלגה הרפובליקנית הסירה את הקמת המדינה הפלסטינית מהמצע שלה. אין סיבה שממשלת ימין ישראלית תאגף אותה משמאל".

היא הוסיפה: "אני קוראת לראש הממשלה להתנער מרעיון המדינה הפלסטינית ולהציג אלטרנטיבה אחרת. אנחנו מאחלים לו המון בהצלחה. זה רגע היסטורי עם יכולת להשיג הישגים חסרי תקדים".
השרה שקד נשאלה האם ההצהרות של השרים אינן פוגעות בשיחות שיקיים ראש הממשלה עם הנשיא האמריקני.

על טענת רה"מ לפיה הצהרותיהם של השרים פוגעים באינטרס של ישראל אמרה שקד: "חשוב מאוד ששרים בממשלה יביעו את דעתם וממשלת ימין תקיים את האידיאולוגיה שלשמה היא נבחרה".

מתיחות בקואליציה: בנט מאתגר את נתניהו, כץ מאשים אותו בהתלהמות

כזכור, בפתח ישיבת הממשלה השבועית אמר נתניהו: "מחר אצא לוושינגטון להיפגש עם הנשיא דונלד טראמפ. אנחנו מכירים שנים רבות, אבל זוהי הפגישה הראשונה שלו כנשיא ארה"ב ושלי כראש ממשלת ישראל, וזו פגישה חשובה מאוד גם לביטחון ישראל, גם למעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל שהולך ומתחזק, וגם לאינטרסים הלאומיים הכוללים שלנו".

בהמשך התייחס נתניהו במרומז למסר החריף שהעביר לו בנט לקראת הפגישה ואמר: " לקראת הפגישה אני מקיים בימים האחרונים דיונים רבים עם ראשי מערכת הביטחון, המל"ל, משרד החוץ וכמובן התייעצויות נוספות. אני שומע ומבין שיש התרגשות גדולה לקראת המפגש הזה, עם כל מיני מוטיבציות מאחוריה, אבל המוטיבציה שלי היא אחת בלבד: השיקול העליון שלי הוא לדאוג קודם כל לביטחון מדינת ישראל, לחזק את הברית האיתנה עם ארה"ב, לחזק אינטרסים לאומיים אחרים שלנו שקשורים בטבורם בעוצמת הקשר עם ארה"ב. זה מחייב מדיניות אחראית, זה מחייב מדיניות של שיקול דעת – וכך אני מתכוון לנהוג. אני ניווטתי את היחסים בין ישראל לארה"ב באופן מושכל, ואמשיך לעשות זאת גם עכשיו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו