המטוסים השמידו נשק שובר שיוויון של חיזבאללה, סוריה מאיימת בתגובה כואבת

שעות לאחר התקיפה האווירית בעומק השטח הסורי, הולכים ומתבררים פרטים נוספים על מה שעשוי להסתמן כנקודת מפנה בגזרה הצפונית • מנסים להציל את הכבוד? צבא סוריה: "הפלנו מטוס ישראלי"

שעות לאחר התקיפה האווירית בסוריה, הולכים ומתבררים פרטים נוספים על מה שהוגדר "התרחשות ביטחונית חריגה". ע"פ דיווחים בתקשורת הערבית, 6 מטוסים של חיל האוויר השמידו נשק אסטרטגי, כזה שמוגדר "שןבר שיוויון", שהיה מיועד לחיזבאללה.

המטוסים, כך נטען, התגלו ע"י מערכות המכ"ם של צבא סוריה שעה שעשו את דרכם ארצה.

כפי שדיווחנו, המטוסים עצמם לא נפגעו ורק טיל אחד שעשה את דרכו לישראל הצריך התערבות צבאית בדמות יירוט אווירי ע"י מערכת החץ. מדובר למעשה בהפלה המבצעית הראשונה של מערכת טילי ה"חץ" ההגנתית, שנמצאת כבר 17 שנה בשירות חיל האוויר.

בתוך כך, צבא סוריה – אולי בניסיון "להציל את הכבוד האבוד" – טוען הבוקר כי הוא הצליח להפיל מטוס קרב אחד שהשתתף בתקיפה. "בשעה 02:40 ארבעה מטוסים של חיל האוויר חדרו למרחב האוויר באזור אל-אבורייג' דרך המרחב האווירי הלבנוני ותקפו את אחד מהמוצבים הצבאיים לכיוון העיר תדמור בפרבר המזרחי של חומס. מערכת ההגנה האווירית הגיבה והפילה מטוס בתוך שטח ישראל. עוד מטוס נפגע. שאר המטוסים היו צריכים לסגת", נאמר בהודעה.

ההודעה, כמובן, שקרית מיסודה וגם התקשורת הערבית מתייחסת אליה בגיחוך.

במקביל מאיימת סוריה בתגובה חריפה ומיידית לאירועים. "הפיקוד הכללי של צבא סוריה מדגיש כי בכוונתו לבלום כל ניסיון של תוקפנות ציונית נגד כל חלק מאדמותיה של סוריה. תהיה תגובה ישירה, בכל האמצעים האפשריים", נאמר בהודעה שפורסמה כעת.

//www.jdn.co.il/breakingnews/813900

בוידאו: תקיפה המיוחסת לישראל לפני כחודש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו