ישוב חדש למפוני עמונה וריסון הבניה: "נוסחת טראמפ" לבנייה ביו"ש

הממשל האמריקאי יכיר באלפי יחידות הדיור ביו"ש שעל בנייתן כבר הוכרז ויאפשר להקים יישוב חדש למפוני עמונה. בהמשך: בנייה בתוך הגושים בלבד • מלשכת נתניהו נמסר: "יש בהודעה אי-דיוקים לא מעטים"

נוסחת טראמפ לגבי המשך הבנייה בהתנחלויות נחשפת.

על פי המתווה, הממשל האמריקני יכיר מצד אחד באלפי יחידות הבנייה שעליהן הכריז נתניהו ובעיקר יאפשר לראש הממשלה לקיים את הבטחתו למפוני עמונה ולהקים את ההתנחלות החדשה והמדוברת.

בהמשך, נתניהו יסכים לקו של ממשל טראמפ, שיקרא לריסון הבנייה בכלל והתמקדות של ישראל בבנייה רק בתוך גושי ההתיישבות. יובהר כי הנוסחה הזו מחייבת אישור של שני הצדדים ועלולה להיתקל כמובן בהתנגשות של השותפות הקואליציניות.

בלשכת נתניהו לא התייחסו לתוכך הידיעה לחיוב או לשלילה, אך נמסר כי "יש בה אי-דיוקים לא מעטים".

אמש פרסם הבית הלבן הודעה משותפת לממשל האמריקני ולישראל בה סוכמו ארבעה ימי דיונים בין צוותי הצדדים העוסקים בנושא הישראלי-פלסטיני.

"הנושאים שנידונו בין שתי המשלחות מורכבים במיוחד, והעובדה ששתי הממשלות הקדישו משלחת בכירה זו לכמעט שבוע של שיחות, משקפת את שיתוף הפעולה ההדוק בין שתי המדינות ואת החשיבות שהן מקדישות למשימה חיונית זו".

על פי ההודעה, במוקד הדיונים עמדו צעדים שיכולים לשפר את הכלכלה ברשות הפלסטינית ובעזה. "ישראל בירכה על התעניינותה של ארצות-הברית להמשיך ולקדם שיפור תשתיות לפלסטינים בתחומי החשמל והמים, בדרכים שיביאו תועלת לפלסטינים".

שני הצדדים הסכימו כי חשוב לנקוט צעדים לא רק מול הרשות הפלסטינית אלא גם מול האוכלוסיה בעזה – ועל כן דנו במתן בסיוע הומינטרי ופיתוח כלכלי לרצועה – בדרך שתעצים את האוכלוסייה אך לא את גורמי הטרור שם.

בנוגע להתנחלויות נאמר כי "משלחת ארצות הברית חזרה על חששותיו של הנשיא טראמפ בנוגע לפעילות ההתנחלויות בהקשר של התקדמות לקראת הסכם שלום. המשלחת הישראלית הבהירה כי כוונת ישראל היא לאמץ מדיניות ביחס לפעילות ההתנחלויות, אשר לוקחת בחשבון את אותם שיקולים. השיחות היו רציניות ובונות, והן נמשכות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו