ארה"ב פתחה בחקירה: תקפנו יעד במוסול בו נהרגו כ-200 אזרחים

צבא ארצות הברית הודיע אמש כי פתח בחקירה בנוגע להפצצה אמריקנית שנעשתה במערב מוסול שבעיראק השבוע. לפי דיווחים מקומיים, בהפצצה נהרגו כמאתים אזרחים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקואליציה הבינלאומית בראשות ארצות הברית הודיעה אמש כי היא חוקרת טענות על כך שכ-200 אזרחים נהרגו בהתקפות האוויריות האמריקניות אחרונות במוסול שבצפון עיראק, שם מרוכזת הלחימה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בהצהרה רשמית נמסר כי "טענות רבות" על הרג אזרחים נחקרות. אם הדיווחים יתבררו כנכונים, יהיה זה מספר האזרחים ההרוגים הגבוהה ביותר בתקיפה אמריקנית מאז שיצאה למלחמה בעיראק ב-2003.

צבא ארצות הברית הודה בהמשך כי כלי טיס של חיל האוויר תקף לבקשת כוחות צבא עיראק מטרות במערב מוסול. בהודעת הפיקוד המרכזי נמסר כי הטענות לפגיעה באזרחים נבדקות בכובד ראש וכי ייחקרו "כדי לברר את העובדות בעניין התקיפה ואת אמיתות הטענות להרג אזרחים".

התקיפות התרחשו בשבוע שעבר בשכונת ג'דידה שבמערב מוסול, העיר השנייה בגודלה בעיראק, הראשונה ביום שני והשנייה בשישי. לדברי התושבים כמה בתים נפגעו בתקיפות. "יותר מ-137 בני אדם היו בפנים, כל השכונה ברחה בגלל הטילים אז אנשים תפסו שם מחסה", אמר אחמד, תושב השכונה, לסוכנות הידיעות אי-פי. כתבים של אי-פי דיווחו כי ראו לפחות 50 גופות מחולצות מבין הריסות הבתים.

הכוחות העיראקיים, הזוכים לסיוע אווירי של הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, שחררו בתחילת השנה את מזרח מוסול – העיר הגדולה ביותר שדאעש כבש בעיראק. בשבועות האחרונים הם ממקדים את מאמציהם במערב העיר, אבל שם הם נתקלים כצפוי בקושי גדול הרבה יותר בשל הסמטאות הצרות ובשל העובדה שדאעש משתמש במאות אלפי אזרחים שנותרו שם כמגן אנושי.

בהודעת הקואליציה נכתב כי "נפתחה בדיקה לבחינת אמינות הטענות על פגיעה באזרחים". עוד נכתב כי מטוסי הקואליציה פוגעים באופן שגרתי ביעדי "המדינה האסלאמית" באזור זה וכי כוחות הקואליציה "נוקטים בכל אמצעי הזהירות הסבירים במהלך התכנון והביצוע של תקיפות אוויריות כדי להפחית את הסיכון לפגיעה באזרחים".

קולונל ג'ון תומס, דובר הפיקוד המרכזי של ארצות הברית, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי הצבא מנסה לקבוע האם הפגיעה בבתים בשכונת ג'דידה נגרמה על ידי תקיפה אווירית של ארצות הברית או של הקואליציה, או שהם נפגעו מפצצה שהונחה במקום על ידי דאעש. "זו שאלה מסובכת ואנחנו עובדים ללא הפסקה כדי להבין את זה", אמר. לדבריו, הפיצוץ ומה שהוביל אליו "זכו לתשומת לב ברמה הגבוהה ביותר". באשר למי שהיה אחראי לכך, אמר, "כרגע התשובה היא: אנחנו לא יודעים".

קצינים עיראקים, לעומת זאת, מתעקשים שמותם של האזרחים נגרם כתוצאה מתקיפה אווירית של הקואליציה. מאן אל-סעדי, מפקד הכוחות המיוחדים בעיראק, אמר כי אנשיו אף נקראו לסייע. לדבריו, הכוחות המיוחדים לא ידעו שמרתפי הבתים מלאים באזרחים. "אחרי ההפצצות הופתענו מהקורבנות האזרחיים. אני חושב שזו הייתה מלכודת של דאעש כדי להפסיק את פעולות ההפצצה ולהפוך את דעת הקהל נגדנו".
.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture