טראמפ העביר מסר לנתניהו: אפשר להגיע עכשיו להסכם עם אבו מאזן

עו"ד אלן דרשוביץ, הזכור כמי שהגן בראיונות תקשורתיים בישראל על ראש הממשלה, פגש באקראי את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לאחריה חייג לבנימין נתניהו והעביר לו מסר, אותו העביר השליח האמריקאי למזרח התיכון גם ליו"ר הרשות הפלסטינית

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו מסר באמצעות הפרקליט היהודי־אמריקאי אלן דרשוביץ. על פי הדיווחים, בשיחת טלפון בין דרשוביץ לבין נתניהו לפני כשבוע מסר טראמפ כי הוא רוצה להגיע לעסקה בין ישראל לבין הפלסטינים וכי הוא סבור שעסקה כזו אפשרית גם כעת.

דרשוביץ פגש את טראמפ באופן לא מתוכנן ב–18 במארס, בארוחת ערב במסעדה אליו הגיע עם כריסטופר רודי, בעלי אתר החדשות השמרני ניוזמקס וידידו של טראמפ. טראמפ ניגש לשולחנם של השניים, ובהמשך קרא לדרשוביץ אליו והשניים שוחחו במשך יותר מ–20 דקות.

דרשוביץ סיפר ל"הארץ" כי אחד הנושאים שעליהם שוחח עמו טראמפ היה תהליך השלום הישראלי־פלסטיני. לדבריו, טראמפ אמר כי הוא יודע שלדרשוביץ יחסים ארוכי שנים עם נתניהו וכי הוא זוכה להערכת ראש הממשלה. "הנשיא אמר לי שהוא אוהב את ישראל ואוהב את נתניהו, וחזר כמה פעמים על כך שהוא רוצה להשיג עסקה בין ישראל לפלסטינים", הוסיף.

לדברי הפרקליט, טראמפ הפגין בקיאות בסוגיות הליבה של המשא ומתן, ובהן הגבולות, סידורי הביטחון, ירושלים והפליטים והבנייה בהתנחלויות. "הוא ידע היטב מהם המרכיבים האפשריים של העסקה", אמר. "הנשיא ציין בפניי שהוא סבור כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מוכן להגיע לעסקה עם ישראל, וכי הוא חושב שהתנאים בשלים לעסקה כזו ושהדבר אפשרי".

דרשוביץ נמנע מלאשר או להכחיש שהתקשר לנתניהו והעביר לו את המסר, ואמר כי שיחותיו עם ראש הממשלה הן פרטיות ועל כן הוא נמנע מלהתייחס אליהן בתקשורת. מלשכת נתניהו נמסר: "אין תגובה".

על פי חלק מהדיווחים, שליחו של טראמפ לתהליך השלום ג'ייסון גרינבלט העביר מסר זהה לאבו מאזן ולבכירים נוספים ממנהיגי העולם הערבי במהלך השיחות שקיים אמש בשולי פסגת הליגה הערבית בעמאן.

הפרקליט האמריקאי נחשב למקורב לראש הממשלה הישראלי. בעבר עורר סערה כאשר אמר כי "מבלי לנקוט עמדה באשר לנושאים העומדים במחלוקת, חייבים לומר כי הדרך שבה התקשורת תוקפת את בנימין נתניהו, את אשתו, את ילדיו, את כלבו, כל דבר הקשור בו, היא חרפה והיא מערערת את יסודות הדמוקרטיה".

לדבריו, "נתניהו הוא ראש המשלה הנבחר של המדינה הזו והעובדה שמשפחתו מותקפת ללא הרף, ללא רחמים ובדרך כלל לא כל הצדקה, וכל דבר שהוא עושה מסתיים בפתיחת חקירה נגדו או נגד רעייתו הוא בלתי נסבל. הבחירות קבעו מי המועמד הנבחר ויש דרכים להתנגד להם", אמר דרשוביץ. "אתה יכול להתנגד למדיניותו, לעקרונותיו, לפעולותיו הפוליטיות אבל הנח לחייו האישיים, לאשתו ולמשפחתו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו