סקר חדש: לפיד לשיא חדש; סער מביא יותר מנדטים מנתניהו

חזרתו של גדעון סער לפוליטיקה מראה כי בקרב הציבור הרחב הוא עשוי לזכות ליותר מנדטים מראש הממשלה. עמידה של נתניהו בראשות הליכוד תזכה אותו ב-27 מנדטים ואילו סער בראשות הליכוד יעמיד את המפלגה על 29 מנדטים • ומה בגיזרת המפלגות החרדיות?

מסקר חדשות 10, שנערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון וחברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה ובפיקוחו של קמיל פוקס, עולה כי אם היו נערכות הבחירות היום הייתה יש עתיד מובילה עם 29 מנדטים והליכוד רק עם 27.

לעומת זאת עמידה של גדעון סער בראשות הליכוד מעמידה את הליכוד ויש עתיד שתיהן על 29 מנדטים – עלייה של שני מנדטים לליכוד על חשבונן של ישראל ביתנו וכולנו, שמאבדות מנדט אחד.

בהמשך הסקר ניצבת הרשימה הערבית המשותפת עם 12 מנדטים, המחנה הציוני והבית היהודי עם עשרה מנדטים, יהדות התורה ומרצ עם שבעה מנדטים, ש"ס, כולנו וישראל ביתנו עם שישה מנדטים כל אחת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להוביל בהתאמה לכהונה עם 23 אחוזים לעומת 18 ליאיר לפיד, 11 לגדעון סער, 5 לנפתלי בנט ו-4 אחוזים לליברמן והרצוג. 35 אחוזים ענו שאינם יודעים או שאף אחד מהם. נתון נוסף שאליו יש לשים לב הוא ההעדפה של מצביעי הליכוד מי יעמוד בראשות המפלגה – 68 אחוזים מהם חושבים שזהו ראש הממשלה נתניהו לעומת 13 אחוזים בלבד לגדעון סער.

לפיד נמצא בנסיקה מתמדת בהתאמתו לראשות הממשלה, זה כבר לא פער גדול בינו לבין נתניהו. משה כחלון יכול להטות את הגושים ולאחר משבר התאגיד, ראש הממשלה יצטרך לעשות רבות כדי לפייס אותו. גדעון סער זוכה לנתונים מרשימים והוא מצליח לאיים על נתניהו מבחינת סקר המנדטים. הוא גם לא מאוים מבחינת מתמודדים אחרים בליכוד מלבד נתניהו.

הסקר מראה כי לנתניהו לא כדאי ללכת לבחירות. זהו הנתון הגבוה ביותר שיש ל"יש עתיד", הגוש החוסם לנתניהו הוא 58 מנדטים. לפיד רחוק 3 מנדטים בלבד ממצב בו רק הוא יכול להרכיב ממשלה בישראל. מבחינת נתניהו לסכן את כהונתו וללכת לבחירות במצב כזה – זה מהלך מאוד מסוכן.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

61 מנדטים רק עם ערבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו