רצח היהודייה בפריז: "הרשויות מתעלמות מסיבות פוליטיות"

רב בית הכנסת הגדול של פריז טוען כי למרות העדויות שרוצח האישה פתח בצעקות "אללה אכבר", הרשויות אינן ממהרות לקבוע כי מדובר באירוע על רקע לאומני. "ככל שיש יותר אלימות מצד מוסלמים, מפלגתה של לה פן הולכת ומתחזקת, ואנשים לא רוצים שזה יקרה"

שרה לוסי חלימי, הי"ד, נרצחה על ידי שכן מוסלמי, שנעצר אתמול על ידי משטרת צרפת. גופתה של הנרצחת, שרה חלימי בת ה-67, נמצאה בבוקר יום שלישי מוטלת ברחוב שבו התגוררה ברובע ה-11 של פריז, וכעת המשטרה חוקרת את נסיבות המקרה.

רב בית הכנסת הגדול בפריז, הרב משה סבאג, אמר היום ל-nrg כי "אומרים שהרוצח מעורער בנפשו ושתוך כדי שנתה הוא זרק אותה אל מותה מהקומה השלישית". לדבריו, "בגוף האבטחה של הקהילה היהודית טרם החליטו האם להגדיר את המקרה כאירוע על רקע לאומני-אנטישמי, הם עדיין חוקרים את הנושא".

עם זאת הוא סיפר: "היו אנשים שהעידו כי החשוד צעק 'אללה אכבר' כאשר זרק את חלימי מהחלון". לדברי הרב סבאג, "רבים בקהילה היהודית חושבים שזה אירוע אנטישמי, מפני שאנחנו מאוד רגישים לנושא. אני עוד לא יודע מה בדיוק הסיבה לרצח, אבל זה לא נראה טוב".

גם דובר מטעם הלשכה הלאומית למאבק באנטישמיות אמר כי "אמנם השכונה שבה התגוררה שרה נחשבת לאזור מוכה פשע, אך יתכן שהפשע הזה בוצע בשל שנאה אידיאולוגית". בנוסף נמסר כי חלימי הגישה בעבר תלונה נגד אחד מקרוביו של החשוד, בשל הטרדה אנטישמית.

אך למרות החשדות שמדובר ברצח על רקע לאומני, הרב סבאג אמר כי ישנם גורמים בדרגים הגבוהים ברשויות צרפת, שמנסים לעמעם אירועי אלימות כאלה: "הרבה אנשים בקהילה היהודית לא רוצים להוציא סיפורים כאלה החוצה ולהגדיר אותם כאנטישמיים, כדי שמרין לה פן לא תזכה בבחירות". לדבריו, ככל שישנם יותר אירועים אנטישמיים או אלימות מצד מוסלמים, מפלגתה של לה פן הולכת ומתחזקת.

חרדית נרצחה ע"י מוסלמי בצרפת; המשטרה המקומית ניסתה לטייח

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו