סיום המשבר: ישראל וסנגל סיכמו על חידוש היחסים

רה"מ נתניהו ונשיא סנגל הסכימו על סיום המשבר בין שתי המדינות שהחל לאחר שסנגל הובילה החלטה במועצת הביטחון של האו"ם המגנה את הבנייה הישראלית בהתנחלויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא סנגל מאקי סאל הסכימו היום (א') על סיום המשבר בין שתי המדינות ועל החזרת השגריר הישראלי לבירת סנגל דקר, באופן מידי.

השיחות בין השניים התקיימו במסגרת ההשתתפות של שניהם בוועידת הארגון הכלכלי "אקוואס" (ECOWAS) בליבריה.

סיום המשבר התאפשר לאחר שהנשיא סאל הבטיח לא לפעול שוב נגד ישראל בפורומים בינלאומיים, ולפעול לצירוף ישראל לאיחוד האפריקאי (המקבילה לאיחוד האירופי) – צעד שישראל מעוניינת בו מאוד.

בנוסף, נתניהו הבטיח להשיב לפעולה את תכניות הסיוע של ישראל לסנגל, ואף לשפר את הקשרים בין המדינות. בנוסף, נתניהו הזמין את שר החוץ של סנגל, שהושעה בעקבות המשבר, לחדש את ביקורו בישראל.

המשבר בין ישראל לסנגל פרץ לאחר שהמדינה האפריקנית יזמה את החלטה 2334 נגד ההתנחלויות שעברה בדצמבר האחרון במועצת הביטחון של האו"ם, ובתגובה ישראל החזירה את שגרירה מהבירה דקר.

בנוסף, נתניהו ביטל את תכניות הסיוע של מש"ב (סוכנות משרד החוץ לפיתוח במדינות מתפתחות) בסנגל. ראש הממשלה הישראלי העניש גם מדינות אחרות שהצביעו נגד ישראל. אולם בחודשים שחלפו המשבר עמן יושב.

היום הנשיא הסנגלי סאל התחייב בפני נתניהו שמדינתו לא תפעל עוד נגד ישראל בפורומים בינלאומיים. השניים סיכמו כי השגריר הישראלי פול הרשון ישוב לדקר.

//www.jdn.co.il/breakingnews/843950

בנוסף נפגש נתניהו גם עם נשיא טוגו פור נייסינבה, נשיא גאנה ננה אקופו-אדו, נשיא גינאה אלפה קונדה ושרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני.

בהמשך נפגש נתניהו עם נשיא מאלי איברהים בובקר קיטה. שני המנהיגים סיכמו על חימום היחסים ביניהם. מאלי היא מדינה מוסלמית שאין לישראל יחסים דיפלומטים אתה. נתניהו צפוי להיפגש עם נשיאי חוף השנהב וכף ורדה.

צילום: קובי גדעון, לע"מ

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחחחחחחחחחחחח איזו התרפסות עלובה……..
מי צריך בכלל את הכושים המסריחים האלו…………………..

באיזה שפה הם מדברים?

מרגש, סנגל היא מדינה אפריקנית עם יציבות שלטונית דמוקרטית, חימום היחסים בין השניים יכולה להועיל מאד לישראל במוסדות האו"ם שמו"ם, צעד מפתיע נוכח היותה מדינה מוסלמית, הצעד כנראה מגיע לאחר שנוכחו לדעת שהעזרה הישראלית טובה ומועילה יותר ממדינות מוסלמיות אחרות כמו איראן, תביאו עוד ידיעות משמחות כאלה, לא יודע מה הסיבה שאני מתרגש למען המדינה הציונית הזאת,

כי אתה ציוני !

לדעתי זה מצוין לרכוש בנות ברית מכל העולם, מאפריקה ומאסיה ומכל מקום בעולם, זה טוב לביזנס הישראלי (יצוא וכו'), זה טוב בהקשר להחלטות שמתקבלות באו"ם עלינו, לא שאנו צריכים להתנהל על פי החלטות האו"ם רק, אך טוב יהיה אם נצליח לגרום לעוד מדינות להצביע לטובתנו, וגם זה טוב לעוד דברים בהמשך שאנו לא יודעים עליהם כרגע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו