תקרית מביכה: קטטה אלימה בין מאבטחי נתניהו לאנשי נשיא טוגו

תקרית חריגה התרחשה היום לקראת פגישתו של רה"מ נתניהו עם נשיא טוגו: מאבטחיו של נתניהו ביקשו לערוך בידוק ביטחוני למקביליהם מטוגו ובמקום התפתח ויכוח שהידרדר לדחיפות וצעקות. בשל התקרית, הפגישה נדחתה בכשעה

תקרית דיפלומטית מביכה התרחשה היום (ראשון) במהלך ביקורו הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפסגה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה המתקיימת במונרוביה, בירת ליבריה.

בשעה שמאבטחי נתניהו בדקו את מאבטחיו של נשיא טוגו, לקראת הפגישה בין שני המנהיגים ושל שר החוץ של טוגו, התגלע ויכוח בין הצדדים שהתפתח למהומה שכללה דחיפות וצעקות.

על פי המאבטחים הישראלים האירוע התפתח לכדי מכות אך הסתיים במהרה לאחר שכל המאבטחים הוקפצו מחדריהם. נשיא טוגו ראה שמעכבים את מאבטחיו ועזב את המקום בתגובה, הפגישה בין שני המנהיגים נדחתה בשעה.

בשב"כ מסרו בעקבות התקרית, כי "לקראת פגישתם של הנשיא ושר החוץ של טוגו עם ראש ממשלת ישראל התפתחו חילופי דברים בין המשלחות. הצדדים הגיעו להבנות ותואמה פגישה נוספת בין המנהיגים".

נתניהו החל היום את ביקורו במסגרת הפסגה הכלכלית במערב אפריקה. בנוסף למלך מרוקו, מוחמד השישי, שהודיע כבר אתמול שלא ישתתף בפסגה, גם נשיאי ניז'ר, ניגריה ובנין נעדרו מנאומו של נתניהו.

הביקור בליבריה: מלך מרוקו ביטל נוכחותו בועידה בשל הגעת נתניהו

בנאום שנשא התייחס ראש הממשלה לפיגוע הטרור בלונדון. "בשעות האחרונות מתקפת טרור נוספת שוגרה לעבר אנשים חפים מפשע בלב לונדון", אמר נתניהו. "אנחנו מגנים את הטרור הזה".

ראש הממשלה דיבר גם על מטרתו להרחיב את פעילות ישראל באפריקה: "ישראל חוזרת לאפריקה בגדול. זוהי הפעם הראשונה שמנהיג ישראלי מדבר בפני הקהילה הפורום הכלכלי המערב אפריקני".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי זה הכושי הפרומער עם הכובע ליד ביבי?

השאלה:
מי ניצח?

את העיקר אתם לא מפרסמים, נשיא טוגו ונתניהו התערבו והלכו מכות, לפי דיווחים מאפריקה שניהם נפצעו בדרגות שונות בתגרה ביניהם ופונו למרפאה קרובה לקבלת טיפול, המאבטחים הישראלים גורשו לישראל, ואחדים מהם נפצעו וסורבו לקבל טיפול, נתניהו נתון עכשיו לחסדי המאבטחים הטוגואים, ויש מצב שנתניהו ייעצר שם עד סוף ההליכים, בינתיים איוב קרא מונה לראש הממשלה

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

כשושנה בין החוחים…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו