המלחמה במזון המסוכן: האם בקרוב תיאסר מכירת בורקס?

במשרד הבריאות שוקלים לאסור מכירה של מוצרים העשויים מבצק עלים ומכילים שומן טראנס, שנחשב למזיק במיוחד. על הכוונת: בורקסים, סוגים מסויימים של פיצות, ג'חנון ואפילו צ'יפס • "מטרתנו היא העלאת המודעות וקידום בריאות הציבור בישראל"

"נאסור מכירה של מוצרים המכילים שומן טראנס, למעט מקרים שבהם שומן הטראנס נמצא באופן טבעי במוצרים, או שכמות שומן הטראנס בהם היא מזערית": כך הצהיר אמש מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בישיבה של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

המשמעות המעשית של זה היא שסוגים רבים של בורקסים, פיצות, ג'חנון ואפילו צ'יפס – לא ימצאו בחנויות ובמאפיות השונות.במשרד הבריאות מדגישים כי הם יאפשרו למכור את המוצרים הללו אם ימצאו עבורם תחליפים בריאים.

במשרד מדגישים כי הצעד לא אמור לגרום לעליית מחירים. "לא ניתן שזה יפגע בכיס של הצרכנים. לציבור מגיע לקבל מזון בריא מבלי לשלם יקר יותר", הבהיר בכיר במשרד ל'ידיעות אחרונות'.

שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר לעיתון: "אנו נערכים להוציא את שומן הטראנס מהמזון בישראל. אנו מקיימים דיונים עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות למציאת דרכים ליישום המהלך, שכן מדובר בגורם תחלואה כבד הפוגע בשריר הלב וגורם לתמותה בכל העולם".

לדבריו, "עלינו להעלות את מודעות הציבור לסכנה במוצרים עתירי שומן טראנס גם באמצעות פעילות במערכות החינוך. נפעל בשיתוף פעולה עם חברות המזון למניעת הוספת שומן הטראנס, וכל זאת במקביל למהלך לסימון המוצרים שיונהג בישראל בקרוב. מטרתנו היא העלאת המודעות וקידום בריאות הציבור בישראל".

בינתיים, כל עוד החוק מאפשר את זה, אתם מוזמנים לנסות את המתכונים המעולים הבאים:

פשוט וקל: בורקס-נקניק לארוחה או לאירוח

בורקס חגיגי במילוי בשר – מנה ייחודית וטעימה לכבוד החג

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף הגיע הזמן להילחם במזיקים הנוראיים הללו שמסוכנים יותר מסיגריות ונמכרים בכמויות אדירות

לא הבנתי, מי שימכור בורקס יעצר? יהיה שוק שחור של מכירת בורקסים פיצות וצ'יפס? סיגריות ואלכוהול הם בסדר, רק מי שאוכל בורקסים יכול למות מזה….
דווקא נשמע לי טוב להעלות מודעות בעניין, זה חשוב. אבל לאסור מכירה… נו, נו. מעניין איך זה יעבוד.

לא הבנתי אדון ליצמן…. אם זה לא בריא תאסור מכירת סיגריות בכלל
שזה מזיק הרבה יותר מבורקס…. ופי אלף מזיק לבריאות ???

שיאסרו את הבורקס ואת הביסלי וכו' וכו' ואת מחירי הפירות והירקות יעלו עד כמה שאפשר, כך עם ישראל יצום שני וחמישי זה ענין גדול

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו