הרמטכ"ל: הרחקת איראן מסוריה חשובה מהבסת דאעש

הרמטכ"ל התייחס לסוגיית המפעלים שמקימה איראן עבור חיזבאללה בלבנון והבהיר: "מדובר ביכולות מאוד מצומצמות". הוא התייחס למתיחות בגבול הצפון ובעזה ואמר: "לא מזהים כוונה להתקפה יזומה", אך הדגיש כי צה"ל ממשיך בהערכות

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט הופיע היום (רביעי) בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת וסקר בפניהם את תמונת המצב העדכנית של האיומים אליהם נערך צה"ל – בצפון, בדרום וביהודה ושומרון. על רקע המתיחות עם חיזבאללה והחזית הדרומית, הבהיר איזנקוט כי "המבחן של הצבא הוא מבחן היכולות של האויבים שלנו – אני לא מזהה כוונה להתקפה יזומה וצה"ל משפר מוכנותו לכל תרחיש".

במהלך הדיון הבהיר איזנקוט לח"כים כי "פרויקט הדיוק" – מערך שיפור הדיוק והצטיידות הטילים של איראן, סוריה וחיזבאללה – הוא שניצב בראש רשימת האיומים על ישראל. "אנחנו מנהלים מערכה שלמה למול פרויקט הדיוק שנמצא בראש סדר העדיפות שלנו", המשיך הרמכט"ל. "היום מדובר ביכולת מצומצמת מאוד של האוויר ולכן נדרש לשמור על פרופורציה".

אינזקוט גם התייחס למאמצי סיכול ההצטיידות של מערכות טילים מתקדמות בידי חיזבאללה והבהיר כי "אנחנו פועלים למול הפרויקט כל הזמן במגוון רחב של כלים שהשתיקה יפה להם ומתוך כוונה לא להביא להתדרדרות". לדברי הרמטכ"ל, "יש לצה"ל יכולת מודיעינית-מבצעית שלא הייתה לצה"ל מאז הקמתו".

על הנעשה בלבנון הוסיף הרמטכ"ל: "אני לא מזהה כוונה להתקפה יזומה מצד אויבינו, אבל צה"ל משפר מוכנותו לכל תרחיש. בלבנון חיזבאללה ממשיך להפר את החלטה 1701 בחסות אזרחית ובשטח בנוי. יוניפי"ל תורמים לשקט, אבל הם לא עושים מספיק כדי לשקף את הנעשה בשטח למקבלי ההחלטות באו"ם. 11 שנים ללבנון השנייה אנו עם מציאות ביטחונית טובה, תוך ניצול הזמן שלנו עד כה לשיפור דרמטי ביכולות".

בהתייחסות למאמץ של המעצמות במלחמה נגד ארגון המדינה האסלאמית אמר הרמטכ"ל: "הרחקת איראן וצמצום השפעת בסוריה הם אתגר משמעותי לא פחות מהבסת דאעש", על רקע המאמצים של ארצות הברית ורוסיה להביס את הארגון.

באשר למצב עזה הוסיף כי יש "אינטרס לדינמיקה חיובית ברצועה, אבל אי אפשר לדרוש ממדינת ישראל לתת מתקציבה בזמן שחמאס משקיע כסף בטרור". על התוכנית להרחבת קלקיליה הוסיף: "אין לנו מדיניות עצמאית ואנו מממשים מדיניות שמשרתת את ביטחון ישראל". על תקרית הבטיחות אמש בחברון, שבה נהרג סגן דוד גולובנציץ מפליטת כדור, אמר איזנקוט: "אירוע שבו מאבדים חייל שלא מול אויב הוא אירוע מיותר".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בגוף הכתבה מצוטט: שזה אתגר משמעותי 'לא פחות' מהבסת דעאש
אבל בכותרת הכתבה כתוב שזה חשוב מהבסת דעאש
ולמבינים אידיש, אחד אמר: מיין שיך איז מיר נאס', השני כבר אמר: משיח איז אין יעס והשלישי כבר אמר: משיח איז אין גאס
חברא חברא אית ליה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו