מגיע עד ארה"ב: צפו בשיגור הטיל הצפון קוריאני

תחילה סברו כי הדיקטטורה המבודדת שיגרה רק טיל לטווח בינוני, אך כעת מאשרים בארצות הברית כי הטיל מגיע לטווח שמאיים על השטח היבשתי שלה. צפון קוריאה פרסמה את תיעוד שיגור הטיל הבליסטי, בפיקוחו הקרוב של קים ג'ונג און. ארה"ב תגיב?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

קוריאה הצפונית שיגרה אתמול לראשונה טיל בליסטי בין-יבשתי, במסלול שלפי המומחים מצביע על יכולתו של הטיל לפגוע באלסקה, ובכך הוסיפה פיונגיאנג ממד חדש ומאיים לארסנל שלה – חרף האיומים מצד ארצות הברית והסנקציות הבינלאומית.

בצבאות רוסיה וקוריאה הדרומית השכנות, וכן צבא ארצות הברית, דחו בתחילה הטענות של קוריאה הצפונית ואמרו כי מדובר רק בטיל לטווח בינוני, כזה שמשגרת המדינה הקומוניסטית מעת לעת. ואולם, בהמשך בצבא ארצות הברית אישרו כי אכן היה זה טיל בליסטי בין-יבשתי, ושר החוץ האמריקני רקס טלירסון כינה זאת "איום חדש על העולם".

לטענת פיונגיאנג, הטיל – הווסונג 14 שלא הוצג עד הניסוי אתמול – שוגר בזווית החדה האפשרית ביותר על מנת שלא יהווה סיכון למדינות השכנות והצליח לעבור 933 ק"מ בגובה של 2,802 ק"מ למשך 39 דקות. דייוויד רייט, פיזיקאי אמריקני מארגון "איחוד המדענים המודאגים", הסביר לרשת BBC כי אילו הטיל הקוריאני היה משוגר במסלול סטנדרטי, הוא יכול היה להגיע למרחק של כ-6,700 ק"מ – טווח שמכסה את אלסקה, אך לא את הוואי או יתר 48 המדינות של ארצות הברית.

עד אתמול הציגה קוריאה הצפונית – אך לא שיגרה – שני סוגים של טילים בליסטיים בין יבשתיים – KN-08, עם טווח משוער של 11,500 ק"מ, ו-KN-14, עם טווח משוער של 10,000 ק"מ. לא ברור מהם המאפיינים השונים של הווסונג 14. שיגור הטיל, אחד מתוך רבים שקוריאה הצפונית ביצעה בחודשים האחרונים, מגיע על רקע הרצון שלה לשגר טיל בעל ראש נפץ גרעיני שעשוי להגיע לארצות הברית, זאת כשאי אפשר להתעלם מהמתיחות העולה וגוברת בין שתי המדינות.

על מנת לפגוע גרעינית בארה"ב, היא זקוקה לטיל בליסטי בין-יבשתי בעל טווח של 8,000 ק"מ ומעלה, ראש קרב קטן מספיק כדי להרכיבו וכן את הטכנולוגיה הנדרשת כדי להבטיח את יציבתו בזמן שהוא חוזר לאטמוספירה אחרי השיגור. על אף ההתקדמות הניכרת שערכה בשנים האחרונות בתחום, הסברה המקובלת היא שפיונגיאנג עדיין רחוקה כמה שנים מהשלמת היכולות הללו, במיוחד בתחום מזעור ראש הקרב הגרעיני.

בתיעוד שפרסמה צפון קוריאה משיגור הטיל, נראה קים ג'ונג און מסתובב בשטח ומפקח מקרוב על ההכנות לקראת שיגור הטיל. צפו:

שיגור הטיל הבין-יבשתי עשוי לחזק את הקריאות להוציא לפועל תקיפה מקדימה. "טראמפ יעמוד בפני לחץ להגיב להתרסה של פיונגינאג", אמר ברוס קלינגר, ממכון המחקר "Heritage Foundation" שבוושינגטון, לסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ, בהתייחסו לציוץ של נשיא ארצות הברית מינואר האחרון. "יש תמיכה גוברת למתקפה שכזאת, שתמנע מקוריאה הצפונית להשלים את הפיתוח, אבל היא עלולה לגרום למלחמה כוללת בחצי האי הקוריאני ולהשלכות קטסטרופליות".

היום תתכנס מועצת הביטחון של האו"ם לדיון סגור, לבקשת ארצות הברית. בהתבסס על ההתבטאויות בנושא עד כה, לא נראה שצפויה תפנית של ממש, שתכלול למשל אמברגו נפט על קוריאה הצפונית. ממשל טראמפ מגלה כי גם בסוגיית קוריאה הצפונית, בדומה לסוריה, כמעט בלתי-אפשרי להגיע לקונצנזוס או אפילו לפחות מכך – מה שמותיר את הדלת פתוחה לפעולה אמריקנית חד-צדדית.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לשיגור בחשבון הטוויטר שלו תוך שהוא לועג לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. "לבחור הזה אין משהו יותר טוב לעשות עם החיים שלו?", צייץ טראמפ. "קשה לי להאמין שקוריאה הדרומית ויפן יסבלו זאת עוד זמן רב. אולי סין תנקוט מהלך כבד בקוריאה הצפונית ותשים סוף לשטות הזאת אחת ולתמיד".

בינתיים, בחרה ארה"ב בתגובה מדודה תוך מפגן כוח משותף עם צבא קוריאה הדרומית. הצבא האמריקני מסר לאחר תרגיל התגובה המשותף כי "יכולת הפגיעה המדויקת בעומק השטח מאפשרת לשני הצבאות לפעול נגד מטרות בכל תנאי מזג האוויר". בנוסף נמסר כי בתרגיל נעשה שימוש במערכת טילי קרקע-קרקע האמריקנית ATACMS, ומערכת טילים דרום קוריאנית.

צפו בתיעוד מהתרגיל המשותף, בלינק הבא:

//www.jdn.co.il/news/world_news/857929

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה הטיל נוסע כ"כ לאט?

כי זה תוצרת סין

הטיל לא טס לאט, פשוט הצילום מוצג בצורה איטית, כדי לאפשר להתרשם (כמובן בהנחה שהסרט לא מפוברק או משוחזר וכדו').

לדעתי כבר בשבוע הקרוב, יהיו הודעות דרמטיות, כמו ארה"'ב תקפה את צפון קוריאה והצליחה לחסל את מנהיגי המדינה, אזרחים שתפסו את השלטון, מבקשים לכונן מדינה דמוקרטית,

כאחד שמבין קצת בטילים ובמכניקה, מדובר בטיל מרשים מאוד שאפי' לא קיים בארסנל הטילים של ארה"ב ורוסיה, הוא גדול יותר מאם כל הפצצות האמריקאי ומסוגל להאיץ בכוחות עצמו, הם בנדיטים לא קטנים

מבדיקת עומק שערכתי – הטיל המסכן הזה לא מגיע אפילו לסין ובודאי שלא לארה"ב, הדיווחים בארה"ב כביכול ישנה לטיל יכולת להגיע לארה"ב היא רק לצורך מתן לגיטימציה לתקיפת צפון קוריאה. חכו חכו מה יקרה בימים הקרובים….

הסרט מוצג כאן במהירות טבעית!!!
הוכחה לזה רואים כשהציפורים עוברים לפני המצלמה בין 02:52 ל02:55
ובאמת טיל מרשים!!
טס בכזה אלגנטיות – רק בשני השניות הראשונות נוצר ענני עשן. אחר כך הכל נקי ואצילי!
ולמען הידע הכללי: גם כשמשגרים אסטרונאוטים לחלל הם מאיצים לאט לאט. אם היו מעיפים אותם במהירות גבוה כמו טילים רגילים, היית מוצא את הראש שלהם בתוך הבטן. אז לאט לאט בבקשה…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture