תחקיר הפיגוע בשער שכם: "כשל בפריסת הכוחות"

שלושה שבועות לאחר הפיגוע בשער שכם בו נרצחה שוטרת רס"ר הדס מלכא הי"ד, מתפרסמים הערב (ד') ממצאי הביניים של התחקיר המבצעי, מהם עולה כי הלוחמים שפעלו בשטח לא צייתו לתדריך המוקדם

ממצאי תחקיר הביניים של הפיגוע שאירע בשער שכם ובו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד מעלים כי התוצאה הטרגית בפיגוע ארעה בעקבות כשל בפריסה של לוחמי הכוח שהיו מוצבים בשער שכם – ובהיעדר אמצעי מיגון מתאימים שהיו חייבים להיות שם לכל הלוחמים. כך דווח לראשונה בחדשות 2.

משטרת ירושלים ערכה מאז הפיגוע תחקיר מבצעי שעסק בין היתר בפעילות לוחמי משמר הגבול שפעלו במקום.

על פי הממצאים, המחבלים תיכננו לפגוע בכוח הלוחמים הראשון בו יתקלו, לירות ואחר להשתמש בסכינים.

התברר עוד כי בשל מעצור בנשק שהיה בידי אחד המחבלים ותגובה מהירה של הלוחמים, נמנע אירוע קשה יותר.

אלא שיתר הלוחמים בשער שכם לא פעלו על פי התדריך במקרה הזה, ואפשרו בעצם למחבל השלישי להתקרב אליהם ולתקוף את הדס מלכא הי"ד.

במשטרת ירושלים מסרו בתגובה כי "תחקירי האירוע טרם הסתיימו וטרם הוצגו לדיון לקחים מתכלל כנהוג באירוע כזה".

"מהתחקירים הראשוניים עולה כי מדובר בפיגוע טרור משולב, במהלכו 3 מחבלים הגיעו עם כלי נשק לרחוב סולטאן סולימאן וניסו לפגע בכוח המשטרה במהלך דו שלבי (לפחות). הכוח הגיב בנחישות וניטרל שניים מהמחבלים שפעלו בדרוג בזירה הראשונה. המחבל השלישי שנראה רץ מזירה לזירה נוטרל סמוך לשער שכם, לאחר שלצערנו הצליח ליטול את חייה של לוחמת מג"ב, הדס מלכא ז"ל. מדובר באירוע מורכב בשל קושי להבין את הזירה הנרחבת בהיעדר קשר עין בין שתי הזירות".

בליל שבת: שוטרת נרצחה בפיגוע משולב בשער שכם

"לאורך השנים האחרונות סוכלו פעם אחר פעם עשרות פיגועים באזור ירושלים בכלל ושער שכם בפרט, הן בזכות פריסה נרחבת של המשטרה, והן בזכות ערנותם ומקצועיותם של השוטרים והלוחמים, עד כדי חירוף הנפש. לעולם יתרון ההפתעה יהיה לתוקף ומבחנם של השוטרים הוא לבלום את התפתחות הפיגוע תוך סיכון חייהם הם", אמרו במשטרה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המעניין הוא שחקרו את הכל ולא מצאו את עיקר הכשל שהוא שאשה שהיא מטבעה חלשה ואין מקומה להיות שומרת ונושאת נשק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו