וונצואלה: מתפרעים פרצו לפרלמנט ופצעו חברי אופוזיציה

מפגינים תומכי הממשלה בוונצואלה פרצו היום (ד') למבנה המועצה הלאומית הנשלטת בידי האופוזיציה ופצעו כמה מחוקקים ועיתונאים. בהפגנות האופוזיציה נגד הנשיא ניקולס נהרגו מאז אפריל כ-90 בני אדם.

מתפרעים הנמנים עם תומכיה של ממשלת ונצואלה פרצו הערב (ד') לפרלמנט בבירה קראקס, שבו יש רוב למפלגות האופוזיציה.

ע"פ דיווחים בכלי התקשורת במדינה כמה חברי פרלמנט ועיתונאים נפצעו.

הפעילים תומכי הממשלה פרצו לפרלמנט בתום ישיבה לציון יום העצמאות של ונצואלה. נשמעו כמה פיצוצים, ומיד לאחר מכן הוצגו תמונות של שני חברים פרלמנט מהאופוזיציה מדממים.

לפני התקרית, סגן נשיא ונצואלה קרא לתומכי הממשלה לצאת לרחובות ולהגיע לפרלמנט, שלטענתו "נחטף" על-ידי האופוזיציה.

הפגנות נגד נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, יורשו של הוגו צ'אבס, נערכות מדי יום מאז אפריל, ו-90 בני אדם כבר נהרגו בהן בעימותים עם כוחות הביטחון.

המפגינים מהאופוזיציה דורשים להקדים את הבחירות על רקע המשבר הכלכלי הקשה שבו שרויה המדינה שהגיעה למצב שלמילונים מתושביה אין די מזון.

מפגינים נגד שלטונו של מדורו הקימו אתמול אחר הצהריים מחסומים "נגד הדיקטטורה" וקראו "די לרודנות". פעילי המחאה רוצים להגביר את הלחץ על מדורו לקראת הצבעה מכרעת ב-30 ביולי שבה ייבחרו חברים חדשים לגוף על-חדש, גוף מחוקק ושנוי במחלוקת שיהיו לו סמכויות לשנות את החוקה.

מדורו בן ה-54, מנהיג ארגון עובדים לשעבר, טוען כי הגוף החדש הוא הדרך היחידה להשכין שלום בוונצואלה אחרי גל המהומות של החודשים האחרונים. מתנגדיו לעומת זאת טוענים כי מטרתו היא למנוע בחירות חופשיות והוגנות, שבהן לטענתם המפלגה הסוציאליסטית שאותה הוא מנהיג תפסיד. הם סבורים כי הוא רוצה לבצר את שלטון מפלגתו ולהנהיג שלטון חד-מפלגתי כמו זה של קובה הקומוניסטית.

ביום שני השבוע הזהירו חברי פרלמנט בוונצואלה כי המדינה מתקרבת ל"שעת האפס". הם הכריזו כי האופוזיציה תקיים משאל עם משלה ב-16 ביולי כדי לאפשר לאזרחי ונצואלה לומר את דברים על תוכניתו של מדורו ועל כוונתם להקדים את הבחירות כדי להחליפו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדינת עולם שלישי…

תביאו סרטונים

אל תביאו אפילו תמונות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו