משקמים נזקים: מיליון דולרים יועברו לשיקום בתי הכנסת בטקסס

לאור קריאת הקהילה היהודית בשבוע שעבר לסיוע מצד מדינת ישראל בנזקי הוריקן הארווי שפקד את טקסס, משרד התפוצות יעביר כמיליון דולרים לשיקום בתי הכנסת, בתי הספר והמרכז הקהילתי שנפגעו קשה בסופה

כספי סיוע בגובה כמיליון דולרים יועברו לקהילה היהודית ביוסטון טקסס, שנפגעה קשות בסופת ההוריקן הארווי. הסכום יועבר לאחר אישור הממשלה מתוך תקציב משרד התפוצות, ויועבר במסגרת סיוע חירום של המשרד.

לפני כשבוע, עם שוך הסערה האימתנית שפקדה את טקסס, פנה יו"ר הפדרציה היהודית בטקסס בבקשת סיוע בשיקום הקהילה.

"אנחנו זקוקים לעזרה. אנו אוהבים את ישראל, גם אני וגם רבים מחברי הקהילה ביקרנו בארץ פעמים רבות, ומשתדלים לעזור תמיד בכל מה שאנחנו יכולים מתוך אמונה בערבות הדדית. עכשיו אנחנו זקוקים לתמיכה של ישראל בנו" אמר.

יו"ר הפדרציה עדכן עוד כי מוסדות יהודיים רבים נפגעו בשיטפונות שפקדו את האזור: שלושה מתוך ששת בתי הכנסת של הקהילה ביוסטון נהרסו, לצד בתי ספר, בתי אבות ועסקים רבים בבעלות יהודית. משפחות רבות בקהילה נותרו ללא קורת גג.

היום (ב') הודיע משרד התפוצות כי נענה לפנייה, וכי ממשלת ישראל תעביר באופן תקדימי כמיליון דולרים לקהילה היהודית ביוסטון לטובת שיקום.

הסיוע יועבר דרך הקונסוליה הישראלית בטקסס, לטובת שיקום בתי הכנסת, בתי הספר והמרכז הקהילתי שנפגעו קשה בסופה.

מוסדות אלה הינם מוסדות פרטיים של הקהילה, ולכן אין השתתפות של גורמים לאומיים או פדרליים בשיקום הנזקים בהם.

השר נפתלי בנט שעומד מאחורי המהלך אמר: "זה הזמן של מדינת היהודים לסייע לאחינו שנמצאים במצוקה". בנט הוסיף כי "המבחן של מדינת היהודים הוא ברגעי משבר של אחינו בעולם. יש כאן אמירה ברורה של ערבות הדדית".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כוחי ועוצם ידי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו