"הבל פיהם של תשב"ר"

ההתחזקות באמונה ומוסר, הם הכלים שיש לנו להיאבק מול עוכרי הדת, המבקשים לעקור תורה מישראל - יתד היום

הבל פיהם של תינוקות של בית רבן, הוא הנשק החזק ביותר שיש לכלל ישראל מול כל גזירה. רבותינו במסכת שבת (קיט:) אומרים כי "אין העולם מתקיים אלא בשביל הבל תינוקות של בית רבן". מאז ומעולם, כאשר נגזרו גזירות קשות על כלל ישראל, העמידו גדולי הדורות את ילדי התשב"ר ב´חזית´ המאבק, כי תפילתם ולימודם, הם יסוד קיומו של עם ישראל והעולם בכללותו. הקריאה של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, ראש הישיבה מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א והגאון הגדול רבי שמואל הלוי ואזנר שליט"א אל ילדי ישראל להתחנן ולהתפלל, היא דרכנו שלנו להילחם מול מבקשי נפשנו, יחד עם עמלם ולימודם של לומדי התורה.

רבן של ישראל ה"חפץ חיים" בספרו "חומת הדת", מתריע על הפגיעה ב"הבל פיהם" של תשב"ר ועל הסכנה המרחפת בשל כך על קיומו של העולם. כך כותב שם רבינו: "בעוונותינו הרבים, כיום כמה אלפים ורבבות העתיקום אבותיהם מלימוד התורה לגמרי, וגם הלומדים בחדרים השכיל היצר להחליש כוח הבל פיהם של תינוקות, שתחת תורת אלקים נתן להם מעטאדעס (לימודים חיצוניים שונים) ללמוד אותם, ועל כן מתמוטט העולם, אחרי שהעמודים שהעולם קיים עליהם נהרסו".

הסיבה להיעדר החינוך לתורה, מבאר ה"חפץ חיים" שם: "אחת מהסיבות הראשיות שמעתיקים את עצמם ואת הבנים מתורת ד´ למען השג תכלית עבורם, כי האמונה בהשגחה רפתה בעו"ה, וקדושת התורה נתחללה. וממילא על ידי ביטול תורה וחסרון אמונה, באים ל´אלה וכחש וגנוב ורצוח ונאוף´, וסיים הנביא ´על כן תאבל הארץ ואומלל כל יושב בה´. ובעוונותינו נתקיימו כל דבריו בעת הזאת. ועל כן כל איש אשר יראת אלקים נוגעת בלבו בעת הזאת וצרת עמו הגיע לנפשו, אין לחשות כעת, ועליו לעורר ולחזק ידיים רפות ולאמץ ברכים כושלות, שיתחזקו בעיקר הזה שבו תלוי הכל והוא לימוד התורה, שעל ידי אורה וקדושתה תחזיר הכל למוטב. וכן אמרו על זמן החורבן הראשון שעיקר הסיבה לאבדן הארץ היה על ידי עזיבת התורה, כדכתיב ´על מה אבדה הארץ? ויאמר ד´ על עזבם את תורתי´".

אכן, הם בדידהו ואנן בדידן. הם בגזירותיהם ואנו בפינו. התפילות, הלימוד, ההתחזקות באמונה ומוסר, הם הכלים שיש לנו להיאבק מול עוכרי הדת, המבקשים לעקור תורה מישראל. "יש לקרוע שערי שמים כי נפשנו בשאלתינו", כתבו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א במכתבם שפורסם בסוף השבוע, כי אכן מדובר במאבק על הנפש. נפש היחיד ונפש הכלל ובכוח זה "ישמע השי"ת קול שוועתינו ויחיש לנו פדיון נפשנו", כמו שסיימו שם את קריאתם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היה פעם משגיח בישיבה ששאל פעם לבחור מתי תתחיל ללמוד כצת?
אז הבחור עונה בעזהי"ת, אז המשגיח אמר לו השם כבר רוצה , מתי אתה תירצה? גם פה זה לא ביטול תורה ? על כל העצרות תפילה? יש לי עצה מאוד פשוט להתנתק מהם פעם ולתמיד ולהפסיק לחלוב מהם כספים כל הזמן אז גם הם ירדו מאתנו, לא אני אומר את זה רק הקדוש מסאטמאר כבר אמר את זה לפני שישים שנה, וגם הגאון רבי ברוך בער פוברסקי שליט"א כבר אמר א"ז השבוע , בזה"ל אולי אדמו"ר מסאטמאר צדק? אם לא הינו רודפים אחריהם כל הזמן אז הם לא היה רודפים אותנו
אגב צריכים כסף זה לא תשובה , ב"ה סאטמאר, תולדות אהרן, דושינסקיא, ועוד ועוד כבר קיימים כל הזמן מבלי לקחת מהם כסף וב"ה חיים הרבה יותר טוב מהאלה שכן לוקחים, אפשר לשאול את סלונים בעמנאל כמה טוב להם עכשיו, אז במקום לעשות הצגה כאילו זה כואב למשהו אז תעשו הלכה למעשה
אפשר לתפוס אותי על המילה החכי"ם החרדים ממילא לא יעזבו את הכסא, אז אנחנו צריכים ליהות המשגעים שלהם?
אגב כותב את זה אחד ששייך למגזר הפשוט ולא לסיקריקים רק עושה חשבון אחד ועוד אחד,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו