צילום: הדס פרוש / פלאש 90

הלחץ כולו עליו: מה יעשה כחלון אחרי שיפורסמו המלצות המשטרה

מצד אחד, בחירות בעיתוי הנוכחי הן אסון עבורו. מצד שני, הלחצים שמופעלים עליו - כבדים. מצד שלישי, הוא לא ירצה להצטייר כמי שהפיל ממשלת ימין על "סיגרים ושמפניות". מצד רביעי, ההמלצות עלולות להיות חמורות בהרבה • הדילמה של כחלון

סביר להניח שמשה ששר האוצר ויו"ר 'גולנו', משה כחלון, שמח מאוד לשמוע את הדיווח על דחיה משמעותית בהמלצות המשטרה בפרשת המתנות. בין אם רצה בכך ובין אם לא, כחלון הפך להיות זה שהעיניים יהיו נשואות אליו במקרה ויוגשו המלצות חמורות נגד נתניהו.

האווירה התקשורתית והפנים-סיעתית שלו תהיה "פרישה עכשיו", כשמנגד הוא יודע ומשוכנע שבחירות מוקדמות הן הדבר האחרון שהוא צריך. כחלון נחוש להגיע לקלפי בפעם הבאה עם הישג ממשי בדמות ירידה במחירי הדיור, וזו – אם בכלל – תתרחש רק בטווח של שנה מהיום, אז, כך להערכת המומחים, הצעדים הדרסטיים שביצע עשויים לבוא לידי ביטוי ממשי בשוק הדיור.

דיווח: ההמלצות המשטרה בתיקי נתניהו יידחו בחודש וחצי

למרות זאת, לא בטוח בכלל שכחלון יוכל לעמוד בפני הלחץ התקשורתי שיגובה פוליטית ע"י מספר חברי כנסת בסיעתו. מאידך, כחלון, שנחוש מאוד להמשיך להיות רלוונטי גם בחוגי הימין, אינו מעוניין להצטייר כמי שהביא להפלת ממשלה בשל המלצות משטרה בלבד.

במערכת הפוליטית אומרים שאם המלצות המשטרה יכללו רק סיפורים ועדויות על שמפניות וסיגרים בלבד – כחלון לא יוביל להקדמת הבחירות. "לחלק מאנשיו מספר משה כחלון שהמלצות המשטרה בתיקי נתניהו לא יהיו דרמטיות. סיגרים פה, שמפניה שם, כל הג'ז המאוס הזה שכבר יצא לכולם מכל החורים. נעבור את זה ביחד, רומז כחלון", כותב הבוקר העיתונאי בן כספית.

השאלה הגדולה היא מה יקרה לו ההמלצות יכללו חשדות כבדים בהרבה, דוגמת שוחד במאות אלפי שקלים. במצב דברים שכזה, כך מעריכים גורמים במערכת הפוליטית, כחלון יתקשה מאוד להדוף את הלחצים שיופעלו עליו. מה יקרה בסופו של דבר? לשמחתו של כחלון, ההכרעה שהוא יצטרך לקבל בנושא נדחתה במספר חודשים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו