Chen Leopold / FLASH90

דרישה בוועדת הכלכלה לשינוי חקיקה לגבי הקנסות בכביש 6

במהלך הדיון טענו נציגי מפעילת הכביש כי סכומי הקנסות הופחתו ב-70 אחוזים אך הודו כי בשנים קודמות נגבו מהנוסעים כ-25 מיליון ₪ במסגרת זו. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל: "המדינה צריכה לשנות את מערכת יחסיה עם הכביש"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, התכנסה לדיון שעסק בריביות שגובה חברת דרך ארץ, זכיינית כביש חוצה ישראל, בגין חובות נהגים.

הישיבה התקיימה לבקשת חברת הכנסת רחל עזריה וחברי הכנסת אלעזר שטרן, יעקב אשר ואחמד טיבי, שטענו כי אזרחים רבים מגלים שצברו חובות של אלפי שקלים על חיובים זעומים וחברת כביש חוצה ישראל צברה, לפי דוח מבקר המדינה, עודפי גבייה של יותר מ-150 מיליון שקל עד סוף 2015.

ביזנעס שימושי

במהלך הדיון אמרה ח"כ רחל עזריה: "אני פונה למשרד התחבורה – חייבו את כבישי האגרה להודיע לנוסעים על החוב באמצעות מסרון. מדובר בתופעה החוזרת על עצמה, אנשים נוסעים, לעיתים לא מבחינים כי עלו על כביש אגרה, הם לא מקבלים את החיוב הראשוני ואחרי כמה חודשים או שנים מקבלים סכום אסטרונומי שהתחיל מ-17 שקלים עד כדי עיקול חשבון בנק. זה בכביש 6, במנהרות הכרמל וגם בנתיב המהיר. יש את חוק הגנת הצרכן שמצריך פנייה אל הצרכן לפני שמנפחים את החוב אך החוק חל על חברות מסחריות ולא על עיריות וכבישי אגרה. צריך לעדכן את החוק כדי שיחול גם על הרשויות האלה".

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל הוסיף ואמר כי המדינה היא שקבעה כללי משחק כאלה ולכן על המדינה לשנות את מערכת היחסים שלה מול הכביש. "אם חברי וחברות הכנסת סבורים שבחלוף 20 שנה החקיקה הזו אינה מתכתבת עם המציאות, נפנה והמדינה תביא חקיקה או שנביא תיקון כחברי כנסת" הוסיף.

בתגובה לדברים אמרה עו"ד שרון פלורנטין, היועצת המשפטית של חברת דרך ארץ, שמפעילת כביש 6כי החוק קבע מנגנון מסוים לסכומי הפיצוי ללקוחות שלא משלמים במועד והדבר מפוקח על ידי חברה ממשלתית, חברת כביש חוצה ישראל. בנוסף סכומי הפיצוי והחזרי הוצאות הופחתו ב-70 אחוזים, אנחנו לא במציאות של 2004 והסכומים בהחלט מאוזנים. אם אדם טעה באופן חד פעמי הוא לא מחויב בקנסות אלא רק מי שמתחמק ונוסע שוב ושוב, והמדיניות שלנו שלא פותחים בהליכים אלא אם יש לנו אינדיקציה חיובית שאדם מודע לחובו.

באשר לשאלה מה סכום הקנסות שנגבו השנה ענתה פלורנטין "אני לא יודעת מה סכום הקנסות השנה, בשנים הקודמות זה היה בסביבות 25 מיליון. המנגנון אומר שמה שאנחנו גובים זה מה שזה עולה לנו. הטענה לעודפי גבייה שהובאה בדו"ח המבקר נשענה על נתון של הגוף שבדק אותנו, חברת כביש ישראל ושר התחבורה מצא כי הנתון אינו משקף את המציאות" .

לסיכום אמר ח"כ כבל כי הוא מבקש מהחברה המפעילה לקבל בתוך שבועיים נתונים לגבי כמה אזרחים לא עמדו בתשלום בזמן ב-3 השנים האחרונות, כמה מהם קיבלו קנסות, מה גובה הקנסות ומה גובה הריבית וההצמדה. כמו כן כמה אנשים שילמו את סך הקנס המרבי -7,000 ₪ מבין מי שלא נוסע תדיר בכביש.

בנוסף ביקש כבל מהחברה המפקחת אבקש לבדוק בכמה בקשות ועדות הערר קיימו דיונים, מה התוצאות ומה משך ההליך.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו